آمار جان باختگان حوادث رانندگی نوروز به 740 نفر رسید

آمار جان باختگان حوادث رانندگی نوروز به 740 نفر رسید

آفتاب نیوز :

«سرهنگ سیاوش محبی»، جانشین رییس پلیس راه راهور فراجا در گفتگو با ایلنا درباره آخرین وضعیت ترافیکی جاده های کشور طی امروز (دوشنبه 13 فروردین 1403) توضیح داد: در حال حاضر شاهد ترافیک پرحجم و روان در تمام محور های مواصلاتی سراسر کشور هستیم، البته خوشبختانه هیچ گونه گره ترافیکی در سطح جاده ها وجود ندارد. با این حال، پیش بینی می شود که در ساعات بعد از ظهر و قبل از تاریکی هوا، موج بازگشت مسافران را از محور های شمالی کشور و دیگر استان های سیاحتی و زیارتی داشته باشیم. 

وی افزود: امروز با هدف افزایش ایمنی مسافران نوروزی، پیشگیری از بروز حوادث و همچنین کاهش بار ترافیکی جاده ها، تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی در تمام محور های مواصلاتی سراسر کشور ممنوع است. 

جانشین رییس پلیس راه کشور ادامه داد: به عموم مسافران عزیزی که در حال بازگشت به مبدا خود هستند، توصیه می کنیم که حتما با صبر، حوصله و آرامش رانندگی کنند و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را به صورت جدی مد نظر قرار دهند. همچنین لازم است که رانندگان به ازای هر دو ساعت رانندگی، 15 دقیقه استراحت کنند و از رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی پرهیز کنند. 

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: از ابتدای زمان اجرای طرح نوروزی پلیس یعنی صبح روز 24 اسفند 1402 تا صبح امروز 13 فروردین 1403، متاسفانه 740 نفر از هموطنان بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند و 19 هزار و 325 نفر نیز در این حوادث مجروح شده اند. 

محبی با بیان این که در زمان اجرای طرح نوروزی پلیس، روزانه به طور متوسط 26 میلیون تردد در جاده های کشور به ثبت رسیده است، اظهار داشت: همچنان بیشترین انباشت خودرو را در استان های مازندران با 167 هزار دستگاه، گیلان با 157 هزار دستگاه و خراسان رضوی با 50 هزار دستگاه مشاهده می کنیم. 

وی در پایان گفت: استان های کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، اصفهان، خراسان رضوی و خوزستان دارای بیشترین تصادفات جاده ای در زمان اجرای طرح نوروزی پلیس بوده اند.

آمار جان باختگان حوادث رانندگی نوروز به 740 نفر رسید

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آمار جان باختگان حوادث رانندگی نوروز به 740 نفر رسید" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آمار جان باختگان حوادث رانندگی نوروز به 740 نفر رسید"، کلیک کنید.