استرداد کلاهبردار 90 میلیاردی به کشور

استرداد کلاهبردار 90 میلیاردی به کشور

رییس پلیس بین الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از دستگیری و استرداد فردی به اتهام جعل و کلاهبرداری در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش آژیراک، سردار مجید کریمی در تشریح جزییات این خبر اظهار داشت:  پلیس بین الملل فراجا با همکاری پلیس یکی از کشورهای همسایه، فردی را به  اتهام  کلاهبرداری که تحت تعقیب مراجع قضایی کشورمان بود دستگیر و به کشور مسترد نمود.  

وی افزود: این فرد مسترد شده، از طریق جعل و استفاده از شیوه ها و روش های متقلبانه از طریق درگاه فضای مجازی و حساب شخصی خود اقدام به کلاهبرداری به مبلغ 90 میلیارد ریال از بیش از 200 نفر از افراد بی بضاعت، قشر مستضعف و معلول و ناشنوایان کرده و چندی پیش از کشور متواری می شود.

رییس پلیس بین الملل فراجا ضمن ملاقات با برخی مال باختگان تصریح کرد: این متهم رییس هییت مدیره، مسیول فن آوری  و مسیول مالی شرکت بوده که با  تبلیغات وسیع در کشور با شعار اعطای سود حداکثری اعتماد متضررین را برای خرید سهام این شرکت جلب می نمود.

وی افزود: تا قبل از استرداد این فرد، مال باختگان پرونده  200 نفر بوده، لیکن در روند رسیدگی پرونده و با شکایت شاکیان جدید این تعداد به 440 نفر و احتمالا در آینده به 1500 نفر افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه بیان داشت: با توجه به متواری شدن نامبرده، موضوع شناسایی، دستگیری و استرداد وی در دستور کار ماموران پلیس بین الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران  قرار گرفت.

سردار “کریمی” اظهار داشت: پلیس بین الملل با استفاده از ظرفیت های سازمان اینترپل و هماهنگی های لازم با مراجع مربوطه داخلی و خارجی، علیه وی اعلان قرمز صادر و متعاقباً متهم را در کشور محل اختفاء ردیابی، شناسایی و  نهایتا دستگیر  کردند.

این مقام انتظامی هشدار به مردم دررابطه با تبلیغات در فضای مجازی، خاطرنشان کرد: متهم توسط ماموران پلیس بین الملل فراجا، به کشور مسترد و در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

 تعدادی از مال باختگان به نمایندگی از شاکیان این پرونده ضمن حضور در دفتر رییس پلیس بین الملل فراجا و ملاقات با وی از زحمات فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و به ویژه پلیس بین الملل تقدیر و تشکر به عمل آوردند.

پایان خبر آژیراک

استرداد کلاهبردار 90 میلیاردی به کشور

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "استرداد کلاهبردار 90 میلیاردی به کشور" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "استرداد کلاهبردار 90 میلیاردی به کشور"، کلیک کنید.