اطلاعیه جدید سپرده گذاری مرکزی درباره ورّاث متوفیان سهام عدالت

اطلاعیه جدید سپرده گذاری مرکزی درباره ورّاث متوفیان سهام عدالت

به گزارش خبرگزاری حبرآنلاین، سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: سامانه میراث برای ثبت نام ورّاث متوفیان سهام عدالتی که بعد از 31 تیرماه 1399 فوت کرده اند، هنوز بازگشایی نشده است.

متن اطلاعیه سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به این شرح است:

«مطابق با مصوبه شورای عالی بورس از آنجایی که مالیات بر دارایی مشمول متوفیان سهام عدالت بعد از تاریخ 31 تیر 1399 می شود، لذا این شرکت در تلاش برای ایجاد بستر مناسب غیر حضوری برای پرداخت مالیات است و به محض حصول نتیجه نهایی از سازمان امور مالیاتی کشور، اطلاع رسانی مقتضی در این خصوص صورت خواهد گرفت.

در حال حاضر تا اطلاع ثانوی تنها برای متوفیان با تاریخ فوت قبل از 31 تیر 1399 که سهام عدالت غیرمستقیم داشتند امکان تشکیل پرونده تقسیم سهام عدالت در دفاتر شرکت های کارگزاری و بانک های منتخب وجود دارد.»

براساس این گزارش، هم اکنون سامانه میراث برای متوفیان سال های 1384 تا 31 تیرماه 1399 سهام عدالت بازگشایی شده تا فرایند انتقال سهام به وراث تسریع یابد.

همچنین تمامی فرایند ثبت نام در سامانه میراث در شعب شرکت های کارگزاری و بانک های منتخب رایگان بوده و وراث نیازی به پرداخت وجه ندارند.

براساس آخرین اطلاعات شرکت سپرده گذاری مرکزی، بیش از سه میلیون و 700 هزار سهامدار سهام عدالت از سال 1384 فوت کرده اند که یکی از وراث متوفیان سهام عدالت می تواند با مراجعه به 6 هزار شعبه دفاتر شرکت های کارگزاری و یا بانک های منتخب ازجمله (ملی ایران، ملت، پارسیان و تجارت) فرایند انتقال سهام را انجام دهد.

223223

اطلاعیه جدید سپرده گذاری مرکزی درباره ورّاث متوفیان سهام عدالت

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اطلاعیه جدید سپرده گذاری مرکزی درباره ورّاث متوفیان سهام عدالت" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اطلاعیه جدید سپرده گذاری مرکزی درباره ورّاث متوفیان سهام عدالت"، کلیک کنید.