رای ممتنع امریکا به قطعنامه آتش بس غزه به معنای چیست؟

رای ممتنع امریکا به قطعنامه آتش بس غزه به معنای چیست؟

به گزارش آژیراک، «جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: رای ممتنع ایالات متحده به قطعنامه آتش بس در نوار غزه به معنای تغییر در سیاست ما نیست.

کربی تصریح کرد: ما به قطعنامه رای مثبت ندادیم و صرفا از رای دادن خودداری کردیم زیرا نسخه نهایی قطعنامه شامل محکومیت حماس نمی شود.

به گزارش آژیراک به نقل از الجزیره، این مقام ارشد کاخ سفید افزود: نمی دانم هیات اسراییلی به واشنگتن سفر می کند یا خیر و این سوال را باید از خودشان پرسید، اما اگر اسراییلی ها تصمیم بگیرند به دلیل رای ممتنع شورای امنیت به واشنگتن نیایند، ما به ارتباط با آنها برای بیان نظرات خود ادامه خواهیم داد.

وی ادامه داد: ما امیدواریم بتوانیم درباره عملیات رفح با هیات اسراییلی رایزنی کنیم، ولی اگر آنها از سفر به واشنگتن خودداری کنند، با وزیر دفاع (جنگ) اسراییل در این خصوص گفتگو خواهیم کرد. ما معتقدیم که هر گونه عملیات نظامی گسترده در رفح اشتباه خواهد بود.

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو سفر یک هیات اسراییلی به واشنگتن را پس از رای ممتنع آمریکا به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آتش بس فوری در نوار غزه بود، لغو کرد.

دفتر نتانیاهو این موضع آمریکا را انحراف آشکار از موضع ثابت این کشور در شورای امنیت از زمان آغاز جنگ غزه عنوان کرد.

کاخ سفید هم اعلام کرد که تصمیم اسراییل برای لغو اعزام هیاتی به واشنگتن برای تبادل نظر در مورد عملیات رفح «ناامیدکننده» است.

این خبر در حالی است که پنتاگون اعلام کرد که دیدار روز سه شنبه وزیر دفاع آمریکا با همتای اسراییلی خود در پنتاگون همچنان برگزار می شود و سفر وزیر جنگ اسراییل جدا از سفر هییت اسراییلی به کاخ سفید است.

310310

رای ممتنع امریکا به قطعنامه آتش بس غزه به معنای چیست؟

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رای ممتنع امریکا به قطعنامه آتش بس غزه به معنای چیست؟" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رای ممتنع امریکا به قطعنامه آتش بس غزه به معنای چیست؟"، کلیک کنید.