زینک نقش محافظتی در مقابل این بیماری را دارد

زینک نقش محافظتی در مقابل این بیماری را دارد

آفتاب نیوز :

کارشناسان معتقدند عوامل متعددی در ایجاد بیماری پارکینسون نقش دارند. برخی از مطالعات نشان می دهند که یکی از این عوامل ممکن است تشکیل اجسام لِوی در مغز باشد که توسط خوشه هایی از پروتیینی موسوم به آلفا سینوکلیین ایجاد می شود.

تحقیقات قبلی نشان داده است که زینک ممکن است تجمع آلفا سینوکلیین را افزایش دهد. هنوز مکانیسم های پشت این فرآیند به خوبی درک نشده است.

یک مطالعه جدید که تحت شرایط بیولوژیکی مرتبط انجام شد نشان داد که زینک ممکن است نقش غیرمنتظره ای در جلوگیری از تجمع آلفا سینوکلیین با تقویت پروتیین انتقالی به نام آلبومین برای مهار خوشه بندی داشته باشد.

این تحقیق بر نیاز به مطالعه مسیر های بیولوژیکی در شرایطی که ارگانیسم های طبیعی را تقلید می کند، تاکید دارد.

بیماری پارکینسون وضعیتی است که سیستم عصبی را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث ایجاد علایمی از جمله تغییر در حرکت، هماهنگی و عملکرد شناختی می شود.

یکی از عوامل کلیدی در ایجاد بیماری پارکینسون، تجمع پروتیینی به نام آلفا سینوکلیین است. تجمع آلفا سینوکلیین منجر به تشکیل اجسام لوی در مغز می شود که به طور بالقوه موجب اختلال عملکرد نورون می شود.

تحقیقات جدید دانشگاه علم و صنعت ملک عبدالله در عربستان سعودی نشان داد که یون زینک ممکن است توانایی آلبومین را برای جلوگیری از تجمع آلفا سینوکلیین در شرایط خاص افزایش دهد.

این کشف ممکن است بینش بیشتری در مورد فرآیند های دخیل در ایجاد بیماری پارکینسون ارایه دهد.

«سماح الحرثی»، یکی از نویسندگان مطالعه گفت: «اعتقاد بر این است که پروتیین آلفا سینوکلیین نقش مهمی در ایجاد بیماری پارکینسون دارد. انواع سمی ایجاد شده توسط الیگومریزاسیون و تجمع آلفا سینوکلیین می تواند باعث اختلال عملکرد عصبی شود. بنابراین، وجود وضعیت سالم و عملکردی فراوان ترین پروتیین در انسان موسوم به آلبومین که در مایع مغزی نخاعی نیز یافت می شود، می تواند راه هایی را به عنوان یک درمان پیشگیرانه ارایه دهد.»

در شرایط غیرفیزیولوژیکی و فیزیولوژیکی، دانشمندان برهمکنش آلفا سینوکلیین با یون های زینک، آلفا سینوکلیین با آلبومین و هر سه جز ترکیبی را بررسی کردند.

پس از جمع آوری داده ها، محققان دریافتند که تجمع و اتصال آلفا سینوکلیین با افزایش غلظت یون های زینک سریع تر اتفاق می افتد.

الحارثی توضیح داد: «نشان داده شده است که یون های زینک (Zn 2+) به طور چشمگیری تشکیل فیبریل آمیلویید آلفا سینوکلیین را در شرایط آزمایشگاهی در یک سیستم ساده دو جزیی تسریع می کنند. با این حال، افزودن آلبومین و Zn 2+ و حفظ شرایط فیزیولوژیکی قدرت یونی و دما اثر معکوس داشت و تجمع آلفا سینوکلیین را کاهش داد.»

محققان هشدار می دهند که در مورد مصرف مکمل های زینک باید مراقب باشیم، زیرا هم کمبود آن و هم مصرف بیش از حد آن ممکن است به پیشرفت بیماری پارکینسون کمک کند.

زینک نقش محافظتی در مقابل این بیماری را دارد

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "زینک نقش محافظتی در مقابل این بیماری را دارد" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "زینک نقش محافظتی در مقابل این بیماری را دارد"، کلیک کنید.