سرای نوآوری «معدن» و «ساختمان» راه اندازی می شود

در دانشگاه آزاد اهر؛

سرای نوآوری «معدن» و «ساختمان» راه اندازی می شود

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر گفت: مکاتبات لازم برای ایجاد سراهای نوآوری معدن و ساختمان در این دانشگاه انجام شده و راه اندازی آن امسال پیگیری می شود.

اسدالله شفیع زاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آژیراک، برنامه های این دانشگاه در سال جدید به ویژه در حوزه علم و فناوری را مورد توجه قرار داد و تشریح کرد: با توجه به ظرفیت های غنی منطقه ارسباران و شهرستان اهر در حوزه معدن و اکتشافات معدنی، به منظور ارتقای سطح علمی، پژوهشی و ایجاد زیرساخت های مناسب برای بهره برداری از ذخایر معدنی منطقه نسبت به برگزاری جشنواره رویش با محور معدن، فرآوری مواد معدنی و صنایع وابسته اقدام شده که تاکنون 25 عنوان طرح و مقاله به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده و به زودی مراحل داوری و برگزاری این جشنواره اعلام خواهد شد.

وی با اعلام اینکه مکاتبات لازم برای ایجاد سرای نوآوری معدن و ساختمان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر انجام شده و این موضوع امسال پیگیری می شود، ادامه داد: در این دانشگاه 5 هسته و 24 واحد فناور در حوزه های مختلف فناوری فعال هستند که ازجمله تولیدات این شرکت های مستقر در مرکز رشد فناور شهرستان اهر می توان تولید تونر پرینتر، تولید کِرِم ضد لک و روشن کننده و تولید مینی کمباین برای برداشت حبوبات را ذکر کرد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر گریزی به فعالیت هایی سال 1402 این دانشگاه در حوزه علم و فناوری و تولید دانش بنیان هم زد و بیان کرد: اجرای کارگاه های آموزشی و علمی، برگزاری نشست های هم اندیشی و جلسات در زمینه ارتقای سطح علمی و جذب ایده های نو تا تجاری سازی آن، برگزاری کلاس های توجیهی و آموزشی برای شرکت ها و هسته های فناور و اعطای تسهیلات بانکی به آنها، ایجاد بستر استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی و ساختمان برای فعالیت شرکت ها و واحد های فناور، برگزاری جشنواره ها و رویداد های علمی، پژوهشی و فناوری که در این راستا توانستیم هسته ها و شرکت های فناور قابل توجهی را در دانشگاه مستقر و زمینه را برای رشد و تجاری سازی آنها مهیا کنیم.

سرای نوآوری معدن و ساختمان در اهر راه اندازی می شود

شفیع زاده در پاسخ به این پرسش که در حوزه مهارت و کارآفرینی چه فعالیت هایی در سال 1402 صورت گرفت و چه برنامه ای برای سال جدید دارید؟ به آژیراک گفت: در حوزه مهارت و کارآفرینی، دوره ها و کارگاه های مختلف کارآفرینی و مهارت، جشنواره رویش (ایده تا ثروت) با محور اشتغال و طرح های دانش بنیان و جشنواره رویداد ایده آرا با عنوان حمایت از طرح های زودبازده برگزار کردیم که که امیدواریم سال 1403 نیز با همکاری برخی ادارات و سازمان ها بتوانیم جشنواره ها و کارگاه های آموزشی متعددی در این زمینه برگزار کنیم. 

وی یادآور شد: با توجه به ظرفیت های انسانی و امکانات علمی، پژوهشی و آزمایشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی اهر این امکان فراهم است تا همه پژوهشگران و محققان از این فرصت پیش آمده استفاده کنند. این واحد دانشگاهی در راستای توسعه و پیشرفت همه جانبه منطقه ارسباران و شهرستان اهر و اعتلای میهن آماده هرگونه همکاری و همفکری با سایر ادارات و مراکز آموزش عالی بوده و در این جهت هر پیشنهاد و راهکار سازنده ای ارایه شود با همه امکانات آماده همکاری است. 

سرای نوآوری «معدن» و «ساختمان» راه اندازی می شود

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سرای نوآوری «معدن» و «ساختمان» راه اندازی می شود" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سرای نوآوری «معدن» و «ساختمان» راه اندازی می شود"، کلیک کنید.