عدم اتمام فرایند تولید داروی ایرانی بیماران اس ام ای

محمدی بیان کرد:

عدم اتمام فرایند تولید داروی ایرانی بیماران اس ام ای

معاون وزیر بهداشت در رابطه با آخرین وضعیت دارو تولید داخل بیماران اس ام ای گفت: هنوز درخواستی برای این دارو در سازمان غذا و دارو ثبت نشده است.

سید حیدر محمدی، رییس سازمان غذا و دارو در گفت وگو با خبرنگار علم و فناوری آژیراک، در رابطه با آخرین وضعیت داروی ایرانی بیماران اس ام ای اظهار کرد: تولید کنندگان ایرانی این دارو هنوز درخواستی برای دریافت پروانه و مجوز این دارو ثبت نکرده اند.

وی افزود: عدم ثبت این درخواست  نشان می دهد همچنان کار تولید داروی اس ام ای در داخل کشور به پایان نرسیده است؛ سازمان غذا و دارو بعد از ثبت تقاضا برای مجوز سازمان غذا و دارو رسیدگی به این درخواست ها را در اولویت قرار می دهد.

رییس سازمان غذا و دارو یادآور شد: پاسخگویی به نیاز بیماران با استفاده از داروی ایرانی موجب سرعت بخشی در زمینه تامین دارو آنها خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت در رابطه با وضعیت تامین دارو بیماران اس ام ای گفت: سازمان غذا و دارو یک دوره کامل شش ماهه به همه بیمارانی که در اولویت اول آنها هستند، داروتخصیص داده است؛ طی مطالعات انجام شده در بیمارانی که در اولویت اول بیماری اس ام ای هستند، هزینه اثربخش این دارو اثبات نشده است و سازمان غذا و دارو در حال تخصیص دارو به بیمارانی است که در  اولویت دوم هستند و پس از بررسی هزینه اثربخشی آن در صورت اثبات آن تخصیص دارو به آنها تداوم پیدا می کند.

وی افزود: هزینه اثربخشی داروهای تولید داخل بدلیل کمتر بودن میزان هزینه دارو متفاوت است و باید پس از تولید هزینه اثربخشی بررسی شود.

عدم اتمام فرایند تولید داروی ایرانی بیماران اس ام ای

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "عدم اتمام فرایند تولید داروی ایرانی بیماران اس ام ای" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "عدم اتمام فرایند تولید داروی ایرانی بیماران اس ام ای"، کلیک کنید.