فرد هتاک به قرآن از سوید اخراج می شود

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین آژیراک، دادگاه مهاجرت سوید تایید کرد که «سلوان مومیکا» مرد عراقی الاصلی که سال گذشته چندین بار در انظار عمومی، به قرآن کریم هتاکی کرده بود، از این کشور اروپایی اخراج شود.

مومیکا سال گذشته چندین بار اقدام به قرآن سوزی کرد و واکنش های زیادی را در جهان برانگیخت. او حتی در 28 ژوین و مصادف با یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان در مقابل مسجد اصلی استکهلم این اقدام خصمانه را با مجوز پلیس انجام داد.

فرد هتاک به قرآن از سوید اخراج می شود

 

شبکه 4 تلویزیون سوید گزارش کرد که مقام های مهاجرت سوید در اکتبر سال گذشته، حاضر به تمدید مجوز اقامت مومیکا نشده بودند اما حکم اخراج این فرد توهین کننده به قرآن به دلایل امنیتی به حالت تعلیق درآمده بود. پس از آن این شهروند عراقی درخواست تجدیدنظر داد اما قضات دادگاه مهاجرت سوید، درخواست وی را رد کردند.

طبق این گزارش، این حکم در حالی صادر شده است که ظاهراً مومیکا در درخواست پناهندگی خود، یکسری اطلاعات دروغین ارایه کرده بود که البته خودش منکر این مسیله است.

در ماه نوامبر و زمانیکه مسیولان اداره مهاجرت سوید تصمیم گرفتند که اقامت مومیکا را تمدید نکنند، این فرد هتاک گفته بود «من سوید را ترک نخواهم کرد.در سوید زندگی می کنم و می میرم».

با این حال قضات دادگاه گفته اند از آن جایی که احتمال دارد این فرد هتاک در عراق مورد پیگرد قضایی قرار گیرد، احتمالاً اجرای این حکم به این زودی انجام نخواهد گرفت.

طبق حکم دادگاه، قضات سویدی تصمیم گرفته اند مجوز اقامت موقت به مومیکا دهند که در تاریخ 16 آوریل (27 فروردین ماه) منقضی خواهد شد.

دولت عراق پیش تر از مقامات سویدی خواسته بود تا این مهاجر عراقی الاصل را که چنین جنایاتی انجام می دهد، برای محاکمه تحویل این کشور دهند . اقدامات جنایتکارانه او در هتک حرمت مقدسات اسلام باعث خشم عراقی ها شده و آن ها را چندمین بار برای اعتراض به مقابل سفارت سوید در بغداد کشانده است.

پایان پیام/








شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

فرد هتاک به قرآن از سوید اخراج می شود

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "فرد هتاک به قرآن از سوید اخراج می شود" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "فرد هتاک به قرآن از سوید اخراج می شود"، کلیک کنید.