کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط زیست تشکیل می شود

کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط زیست تشکیل می شود

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی از امضای توافق نامه تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط زیست خبر داد.

محمدرضا ولیلو، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آژیراک از امضای توافق نامه تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی آذربایجان غربی  در حوزه محیط زیست خبر داد و اظهار کرد: این توافق نامه که به امضای روسای دانشگاه های استان، رییس پارک علم و فناوری و مدیرکل محیط زیست استان رسید گام مهمی در انجام فعالیت های علمی پژوهشی در حوزه محیط زیست است.

وی هدف از تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی – پژوهشی استان آذربایجان غربی را استفاده بیش تر از ظرفیت دانشگاه ها، مراکز پژوهشی، پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان در رفع چالش های زیست محیطی کشور برشمرد و افزود: مراکز علمی-پژوهشی می توانند در دستیابی به توسعه پایدار و زیست بوم مناسب و ارزش آفرینی در عرصه های اجتماعی و اقتصادی در بخش های جامعه و صنعت نقش مهمی را ایفا کنند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی کمک به وظیفه نظارتی سازمان حفاظت محیط زیست و ارتقای جایگاه مرجعیت علمی دانشگاه های استان و به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در سطح استانی، ملی و منطقه ای در زمینه محیط زیست را از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم نامه بیان کرد.

ولیلو عنوان کرد: این توافق نامه همچنین گسترش همکاری های علمی و پژوهشی در انجام پژوهش های کاربردی با هدف حل مشکلات زیست محیطی استان در حوزه های مختلف مدیریت و کنترل آلودگی آب، هوا، خاک و پسماند، بومی سازی ساخت تجهیزات سنجش و پایش آلاینده های زیست محیطی را دنبال می کند.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در بیش از یک سال گذشته با انعقاد قرارداد ها و تفاهم نامه های مختلف ارتباط با جامعه، در زمینه حل مشکلات و مسایل استان و صنایع فعالیت ها و پژوهش های بسیاری انجام داده است.

کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط زیست تشکیل می شود

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط زیست تشکیل می شود" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط زیست تشکیل می شود"، کلیک کنید.