آخرین وضعیت سدها در ایران /چند درصد ظرفیت خالی است؟

آخرین وضعیت سدها در ایران /چند درصد ظرفیت خالی است؟

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین، در 246 روز ابتدایی سال آبی جاری (از ابتدای مهرماه 1402 تا پنجم خرداد 1403) در مجموع 35 میلیارد و 180 میلیون مترمکعب آب وارد سدهای ایران شده که نسبت به ورودی 32 میلیارد و 890 میلیون مترمکعبی آب به سدها در مدت مشابه سال آبی گذشته، رشدی 7 درصدی داشته است.

همچنین در این مدت، به منظور تامین آب شرب، کشاورزی، صنعت و مباحث زیست محیطی، 22 میلیارد و 440 میلیون مترمکعب آب از سدهای کشور رهاسازی شده است که نسبت به خروجی 19 میلیارد و 890 میلیون مترمکعبی آب در مدت مشابه سال آبی قبل از سدها، افزایشی 13درصدی را نشان می دهد.

در زمان حاضر با وجود 34 میلیارد و 950 میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در سدهای کشور، 67 درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و 33 درصد این ظرفیت خالی است.

میزان ذخایر آبی سدها در پنجم خردادماه 1402 بالغ بر 32 میلیارد و 600 میلیون مترمکعب بود، که مقایسه این رقم با حجم فعلی ذخایر آبی سدها، نشان دهنده رشد 7 درصدی میزان ذخایر سدها است.

وضعیت سدهای مهم کشور در تامین آب شرب و کشاورزی در جدول زیر آورده شده است.

223223

آخرین وضعیت سدها در ایران /چند درصد ظرفیت خالی است؟

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آخرین وضعیت سدها در ایران /چند درصد ظرفیت خالی است؟" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آخرین وضعیت سدها در ایران /چند درصد ظرفیت خالی است؟"، کلیک کنید.