اتصال فلش به تلویزیون دوو

علت خوانده نشدن فلش در تلویزیون ال ای دی  دوو

با کمک فلش یو اس بی براحتی می توانید عکس و فیلم موجود در شبکه های اجتماعی را ببینید. گاهی اوقات انجام این عملیات در تلویزیون ناموفق بوده و امکان دیدن و خوانده شدن فلش وجود ندارد. ما در این مقاله دستورالعمل های علت خوانده نشدن فلش در تلویزیون ال ای دی  دوو را بررسی می کنیم. برای آشنایی با نحوه تعمیر تلویزیون شارپ شما عزیزان می توانید از سایت tvrepairexpert.com کمک بگیرید .

اتصال فلش به تلویزیون دوو

چرا فلش در تلویزیون ال ای دی دوو خوانده نمی شود؟

از جمله دلایل اصلی خوانده نشدن فلش در تلویزیون ال ای دی  دوو که تلویزیون امکان دارد یک درایو فلش USB متصل به تلویزیون را نبیند به صورت زیر است:

  • سیستم فایل پشتیبانی نشده
  • پارتیشن های متعدد در فلش مموری
  • ظرفیت ذخیره سازی ، به خصوص در تلویزیون های قدیمی تر بیشتر از آنچه پشتیبانی می شود
  • استفاده از کابل های افزودنی و هاب USB برای اتصال فلش مموری به تلویزیون
  • چندین دستگاه USB به تلویزیون متصل هستند
  • تعداد زیادی فایل و پوشه با ساختار پیچیده روی درایو وجود دارند
  • درایو فلش به عنوان یک درایو قابل جابجایی شناسایی نمی شود، بلکه به عنوان یک دیسک شناسایی می شود
  • درایو فلش معیوب است

شاید توضیح دلایل اصلی که باعث می شود فلش درایو در تلویزیون قابل مشاهده نباشد کافی باشد، اما در هر صورت،می توان هر کدام از مباحث فوق را به صورت جداگانه بررسی نمود.

سیستم فایل پشتیبانی نشده یا پارتیشن های متعدد روی فلش مموری

تلویزیون های مدرن معمولاً از خواندن همه سیستم های فایل رایج – FAT32، ExFAT و NTFS پشتیبانی می کنند. با این حال، برخی از مدل های قدیمی و شاید برخی از مارک های تلویزیون های مدرن، با NTFS کار نمی کنند.

علاوه بر این، به خصوص اگر فلش درایو بزرگتر از یک اندازه خاص باشد (به عنوان مثال، 64 گیگابایت)، بیش از یک پارتیشن روی درایو فلش وجود دارد و ممکن است شما آن را مشاهده نکنید. این به دلیل این است که پارتیشن دوم بسیار کوچک است و روی رایانه ظاهر نمی شود. در چنین شرایطی ممکن است تلویزیون فلش مموری را نخواند.

دستورالعمل های کلی به منظور خوانده نشدن فلش در تلویزیون ال ای دی  دوو ارایه می شو دکه تمام پارتیشن ها را از درایو فلش بردارید و آن را به FAT32 یا ExFAT روی رایانه فرمت کنید (توجه: تمام داده های فعلی از آن حذف می شود) و سپس آن را به تلویزیون وصل کنید و بررسی کنید که آیا اکنون کار می کند یا خیر

 مراحل به شرح زیر است:

درایو فلش USB را به رایانه خود وصل کنید و Command Prompt را اجرا کنید. در خط فرمان، دستورات زیر را به ترتیب وارد کنید.

  • دیسک پارت:  لیست دیسک (فرمان لیستی از دیسک ها را نمایش می دهد، باید به تعداد دیسکی که مربوط به فلش درایو شماست نگاه کنید. بسیار مراقب باشید که آن را اشتباه نگیرید).
  • دیسک N را انتخاب کنید (در اینجا به جای N، شماره فلش درایو را از دستور قبلی وارد کنید).
  • تمیز کردن (پاک کردن درایو فلش از همه داده ها)
  • فرمت
  • خروج
  • درایو را به تلویزیون وصل کنید و بررسی کنید که آیا اکنون قابل مشاهده است یا خیر.

ظرفیت فلش مموری بزرگتر از آن چیزی است که تلویزیون پشتیبانی می کند

برخی از تلویزیون ها محدودیت هایی در اندازه درایوهای USB متصل دارند. علاوه بر این، به طرز عجیبی، این محدودیت ها بسته به نوع درایو متفاوت است، به عنوان مثال، اگر صفحه رسمی پشتیبانی تلویزیون های دوو را باز کنید، اطلاعات زیر را در آنجا خواهید یافت:

 اندازه پشتیبانی شده درایوهای USB خارجی 1 ترابایت است.

 اندازه پشتیبانی شده فلش درایو USB   32گیگابایت است.

برای برخی از مارک ها، مانند سامسونگ، سونی یا فیلیپس و ال جی در وب سایت youtube.com می توانید ظرفیت های فلش مموری های را که پشتیبانی می کنند را پیدا کنید. اگر مطمین نیستید، در هر صورت، دستورالعمل ها را به طور خاص برای مدل تلویزیون خود بخوانید، ممکن است اطلاعات لازم را در آنجا بیابید

استفاده از هاب ها، توسعه دهنده ها، چندین دستگاه متصل، استانداردهای USB

اگر چندین دستگاه از طریق USB به تلویزیون شما وصل شده اند یا از نوعی کابل داخلی یا هاب USB برای اتصال فلش مموری استفاده می کنید، سعی کنید همه اینها را جدا کنید و سپس فقط فلش درایو را وصل کنید و هیچ چیز دیگری را به کانکتور USB خود تلویزیون متصل نکنید.

اگر هنوز نمی توانید فلش درایو را در اتصال انتخاب شده ببینید، یک اتصال متفاوت را در تلویزیون خود امتحان کنید (با فرض اینکه چندین مورد از آنها وجود داشته باشد). و اگر تلویزیون شما دارای اتصالات USB 3.0 (معمولا ابی) و USB 2.0 است، عملکرد درایو را در هر دو بررسی کنید. همچنین، در صورت امکان، مطمین شوید که تلویزیون درایوهای فلش دیگر را تشخیص می دهد

امروزه به تلویزیون ها امکانات زیادی اضافه شده که کاربرد آن ها را برای ما گسترده کرده است. اضافه شدن پورت USB و امکان وصل کردن فلش به تلویزییون نیز یکی از قابلیت ها به شمار می آید. با وصل کردن فلش به تلویزیون می توانیم اطلاعات روی فلش که حاوی عکس، ویدیو یا موزیک است را از طریق تلویزیون مشاهده کنیم. وصل کردن فلش به تلویزیون نکاتی دارد که باید هنگام اتصال آن ها را رعایت کنیم. در اینجا به مرور این نکات و آموزش وصل کردن فلش به تلویزیون خواهیم پرداخت.

پس از اتصال USB به تلویزیون، با فشردن دکمه Input/Source به منوی حافظه جانبی رفته و اطلاعات روی فلش را مشاهده کنید. در برخی از تلویزیون های هوشمند برای دیدن هر کدام از انواع فایل ها باید به دسته بندی مربوطه (عکس، ویدیو و یا موزیک) رفته تا بتوانید محتوای آن را مشاهده کنید.

چرا تلویزیون اطلاعات فلش را نشان نمی دهد؟

ممکن است پس از اتصال USB به تلویزیون، اطلاعات ومحتوای فلش به شما نمایش داده نشود؛ این مشکل دلایلی دارد که در اینجا به شما خواهیم گفت. بنابراین اگر تلویزیون شما اطلاعات فلش را نمایش نمی دهد موارد زیر را بررسی کنید:

1.قدیمی بودن درگاه و پشتیبانی نکردن از فلش مموری

یکی از دلایلی که ممکن است تلویزیون شما حافظه جانبی را شناسایی نکند این است که درگاه USB تلویزیون قدیمی است اما فلش مموری شما با درگاه است که در این شرایط خرید یک فلش مموری با درگاه USB 2.0 می تواند یک راهکار اقتصادی برای شما باشد.

2. پشتیبانی نکردن تلویزیون از نوع فرمت فلش مموری

این موضوع یکی از متداول ترین مشکلات بین کاربران است، در بسیاری از موارد خود تلویزیون پیغامی مبنی بر فرمت کردن دستگاه به شما نمایش می دهد و از شما اجازه می خواهد تا فلش مموری را براساس فرمت خود فرمت کند، توجه داشته باشید که فرمت از طریق تلویزیون باعث پاک شدن اطلاعات فلش مموری شما می شود. پس قبل از فرمت کردن فلش مموری، حتما از اطلاعات خود بکاپ بگیرید.

اگر تلویزیون نتوانست فلش مموری شما را فرمت کند، خودتان از طریق کامپیوتر یا لپ تاپ تان باید آن را فرمت کنید.

3. پشتیبانی نکردن تلویزیون از فرمت فایل مورد نظر

گاهی اوقات فلش شما به درستی شناسایی می شود ولی محتوای مورد نظر شما در فلش نیست، این اتفاق زمانی رخ می دهد که تلویزیون شما از فرمت فایل پشتیبانی نکند. در این شرایط باید فرمت فایل را به وسیله کامپیوتر و یا لپ تاپ تغییر دهید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اتصال فلش به تلویزیون دوو" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اتصال فلش به تلویزیون دوو"، کلیک کنید.