بازگشت حاجی ها به ایران از دوم تیرماه

بازگشت حاجی ها به ایران از دوم تیرماه

مسیول ستاد حج در مکه اعلام کرد: آخرین گروه از زایران ایرانی 22 خردادماه به عربستان می رسد و پروازهای برگشت زایران از عربستان به ایران از دوم تیرماه آغاز می شود.

به گزارش آژیراک، غلامرضا رضایی ـ معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت ـ گفت: تاکنون 75 هزار و 967 زایر ایرانی وارد عربستان شده اند که از این تعداد حدود 10 هزار نفر در مدینه حضور دارند و نزدیک به 66 هزار نفر هم به مکه مشرف شدند.

او یادآور شد: تمامی زایرانی که تاکنون از مدینه منوره به مکه مکرمه منتقل شده اند، عملیات انتقال آن ها با قطار صورت گرفته است.

رضایی گفت: آخرین خروج زایران ایرانی «مدینه قبل» به سمت مکه روز پنجم ذی الحجه (23 خردادماه) خواهد بود و آخرین پرواز از ایران به سمت فرودگاه جده برای انتقال زایران ایرانی روز چهارم ذی الحجه (22 خردادماه) انجام خواهد شد.

رییس ستاد عملیات حج در مکه ادامه داد: 14 ذی الحجه (اول تیرماه) انتقال زایران مدینه بعد از مکه به سمت مدینه برای زیارت مسجدالنبی (ص) و اماکن دینی و تاریخی شهر پیامبر (ص) آغاز خواهد شد.

 معاون سازمان حج و زیارت درباره بازگشت زایران ایرانی به کشور گفت: عملیات انتقال زایران ایرانی به کشور از روز 15 ذی الحجه (دوم تیرماه) و از دو مسیر فرودگاه مدینه و جده آغاز خواهد شد، به طوری که خروج شماری از زایران به سمت ایران با انتقال از  مکه به فرودگاه مدینه به صورت ترانزیت انجام خواهد شد.

رضایی گفت: تاکنون 87 هزار و 643 ویزا دریافت کرده ایم که 84 هزار و 984 مورد مربوط به ویزای زایران بوده است.

او درباره آخرین وضعیت «مشاعر» برای میزبانی از زایران ایرانی در مناسک حج گفت: با نظارت و بازدید میدانی مکرر مسیولان بخش های مختلف، چادرها و کولرها در سرزمین عرفات به طور کامل نصب شده و فرش، روشنایی و سرویس های بهداشتی نیز در حال آمده شدن است و با بازدیدهای میدانی که صورت می گیرد، روزهای آینده برخی نواقص برطرف خواهد شد.

رییس ستاد مکه با بیان اینکه وضعیت برای استقرار زایران در منا هم در حال آماده شدن است، افزود: امسال تمایز خدمات به زایران ایرانی درعرفات، منا و مشعرالحرام کاملا مشهود خواهد بود. ده ها کانتینر آب و یخ به مشاعر انتقال خواهد یافت؛ چرا که پیش بینی شده است در روزهای حضور زایران در این اماکن دمای هوا به 50 درجه برسد.

پایان خبر آژیراک

بازگشت حاجی ها به ایران از دوم تیرماه

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بازگشت حاجی ها به ایران از دوم تیرماه" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بازگشت حاجی ها به ایران از دوم تیرماه"، کلیک کنید.