ببینید و بشنوید/ قطعه ای موسیقی در رثای شهید جمهور

ببینید و بشنوید/ قطعه ای موسیقی در رثای شهید جمهور

بنیاد رودکی و دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اثر موسیقی در رثای شهیدان خدمت تولید کردند.

به گزارش آژیراک به نقل از روابط عمومی بنیاد رودکی، قاف تماشا باآهنگسازی و تنظیم کنندگی آرمان مهربان، ترانه سرایی میلاد عرفان پور و خوانندگی ستار سهرابی ساخته شده است.

این قطعه، اولین اثر مشترک دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد فرهنگی هنری رودکی است که در ادای دین به سید شهیدان خدمت، آیت الله ابراهیم رییسی و دیگر شهیدان حادثه تلخ بالگرد ساخته شده است.

بخشی از ترانه قاف تماشا بدین شرح است: 

«سبکبال بر موجی از مه، به قاف تماشا رسیدند

به صبحِ تشرف به خورشید، به دیدار فردا رسیدند

از این حسرت روزمره، کشیدندشان ذره ذره

که بی حاشیه، بی تکلف، به متن و به معنا رسیدند»

آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور محترم، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، استاندار آذربایجان شرقی در حادثه دلخراش سقوط بالگرد به درجه رفیع شهادت رسیدند.

در این قسمت نسخه صوتی قطعه «قاف تماشا» را بشنوید: 

همچنین نسخه تصویری این قطعه را ببینید:

پایان خبر آژیراک 

ببینید و بشنوید/ قطعه ای موسیقی در رثای شهید جمهور

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ببینید و بشنوید/ قطعه ای موسیقی در رثای شهید جمهور" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ببینید و بشنوید/ قطعه ای موسیقی در رثای شهید جمهور"، کلیک کنید.