تعیین تکلیف تدریس سرفصل دروس پزشکی متناسب با برنامه آموزش مرکزی

در گفت‌وگو با آژیراک مطرح شد؛

تعیین تکلیف تدریس سرفصل دروس پزشکی متناسب با برنامه آموزش مرکزی

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت گفت: در برنامه آموزشی مرکزی همه سرفصل‌ها تعریف شده‌اند و مطابق آن باید آموزش‌های لازم جهت توانمندی افراد انجام شود تا اگر موردی توانمندی دانشجویان را به نتیجه نمی‌رساند بررسی شود.  

رضا یزدانی، دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آژیراک، درباره تناسب کیفیت دروس تدریس شده با پیاده سازی آنها به صورت عملی اظهار کرد: در برنامه آموزشی مرکزی همه سرفصل‌ها تعریف شده اند و مطابق آن باید آموزش‌های لازم جهت توانمندی افراد انجام شود تا اگر موردی توانمندی دانشجویان را به نتیجه نمی‌رساند بررسی شود. 

وی افزود: در برخی از دانشکده‌ها امکان دارد افزایش تعداد دانشجو یا کمبود تعداد بیمار روی کیفیت آموزش دانشجویان تاثیر بگذارد، اما برنامه آموزشی دانشجویان کاملا بر اساس برنامه مرکزی است و تمام دانشکده‌ها ملزم به اجرای آن هستند.

یزدانی درباره ماندگاری نخبگان گفت: منطقی است با ایجاد شرایط مطلوب برای دانش آموختگان و متخصصان و افزایش رضایتمندی قطعا مهاجرت به خصوص برای نخبگان کاهش می‌یابد و ماندگاری آنها افزایش می‌یابد. 

یزدانی اضافه کرد: برای دوره‌های تخصصی حتی PHD هیچ بورسیه‌ای به دانشجویان علوم پزشکی برای خارج از کشور تعلق نمی‌گیرد؛ چرا که تمام آموزش‌های تخصصی در داخل کشور به دانشجویان آموزش داده می‌شود. اما، اخیرا آیین نامه بورس داخل به تمام دانشکده‌ها داده شده و دانشگاه‌ها در تمام مقاطع رشته‌ها از جمله دندانپزشکی می‌توانند دانشجویان را بورس داخل کنند. 

وی ادامه داد: افزایش تعداد دانشجو در مقطع عمومی می‌تواند روی کیفیت آموزش تاثیر بگذارد، ولی دانشکده‌ها ملزم هستند دانشجو را به سطح توانمندی‌هایی که برای یک دندانپزشک عمومی و متخصص تعریف شده، برسانند و برای تحقق باید به مدیریت آن اقدام کنند، به تبع افزایش تعداد دانشجو می‌تواند مشکلاتی را برای دانشکده‌ها ایجاد کند، اما این موضوع نمی‌تواند دلیلی باشد برای اینکه افرادی دانش آموخته رشته دندانپزشکی، عمومی یا متخصص شوند ولی توانمندی‌های تعریف شده را کسب نکرده باشند.

تعیین تکلیف تدریس سرفصل دروس پزشکی متناسب با برنامه آموزش مرکزی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تعیین تکلیف تدریس سرفصل دروس پزشکی متناسب با برنامه آموزش مرکزی" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تعیین تکلیف تدریس سرفصل دروس پزشکی متناسب با برنامه آموزش مرکزی"، کلیک کنید.