ثبت 149 میلیون تردد جاده ای در تعطیلات اخیر/ مرگ 258 نفر در تصادفات هفته گذشته

رییس پلیس راهور فراجا از ثبت 149 میلیون تردد در جاده های کشور در طول تعطیلات اخیر خبر داد و گفت که متاسفانه در هفته گذشته 258 نفر نیز در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده اند.

ثبت 149 میلیون تردد جاده ای در تعطیلات اخیر/ مرگ 258 نفر در تصادفات هفته گذشته

آفتاب نیوز :

سردار سید تیمور حسینی با اشاره به اقدامات پلیس راهور در تعطیلات هفته گذشته اظهارکرد: درهفته گذشته مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) را داشتیم که امسال با نظم بیشتری در مقایسه با سال های قبل برگزار شد و ماموران پلیس راه و راهور برای برگزاری این مراسم در آماده باش کامل قرار داشتند. امسال پارکینگ ویژه زایران هر استان متناسب با مسیر جاده ای هر استان در در نظر گرفته شده و هماهنگی هایی نیز با مسیریاب ها انجام شد تا مناسب ترین مسیر ها را در این ایام برای زایران معین کنند. در نتیجه تمام این اقدامات نیز ما شاهد نظم بیشتر این مراسم بودیم و خوشبختانه علیرغم شمار زیاد زایران، گره های ترافیکی و تصادفات نیز به حداقل ممکن و کمترین میزان در مقایسه با سال های قبل رسید.

وی با بیان اینکه ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور نیز در آماده باش کامل قرار داشتند، گفت: از تاریخ 14 خرداد ماه تا 18 خرداد ماه در مجموع 149 میلیون تردد در جاده های کشور به ثبت رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دو درصد افزایش داشته است. از این تعداد 49 میلیون تردد نیز مربوط به جاده های منتهی به شمال کشور بوده است.

رییس پلیس راهور فراجا به آمار تصادفات و جانباختگان ناشی از تصادفات نیز اشاره کرد و گفت: آمار تصادفات مربوط به کل هفته گذشته، یعنی از 12 خرداد تا 18 خرداد ماه 1403 است. بر اساس آمار های ما متاسفانه 258 نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده اند. بر این اساس در 180 تصادفی که در جاده های کشور رخ داده است، 219 تن کشته شده و در 38 تصادفی که در معابر درون شهری رخ داده است، 39 نفر جان خود را از دست دادند که مجموع آن 258 نفر است.

حسینی اضافه کرد: این آمار صرفا مربوط به آمار های صحنه تصادفات است و آمار نهایی از سوی سازمان پزشکی قانون صادر می شود، اما همین آمار ها نیز نشان می دهد که شمار جانباختگان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 17 درصد و شمار تصادفات خسارتی نیز شش درصد کاهش داشته است.

ثبت 149 میلیون تردد جاده ای در تعطیلات اخیر/ مرگ 258 نفر در تصادفات هفته گذشته

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ثبت 149 میلیون تردد جاده ای در تعطیلات اخیر/ مرگ 258 نفر در تصادفات هفته گذشته" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ثبت 149 میلیون تردد جاده ای در تعطیلات اخیر/ مرگ 258 نفر در تصادفات هفته گذشته"، کلیک کنید.