خاطره ری شهری از درخواست یک جریان سیاسی برای رد صلاحیت یک کاندیدا

خاطره ری شهری از درخواست یک جریان سیاسی برای رد صلاحیت یک کاندیدا

نخستین وزیر اطلاعات ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ماجرای درخواست یکی از مسیولان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را درباره رد صلاحیت یکی از نامزدها افشا کرده است.

به گزارش آژیراک به نقل از مرکز اسناد انقلاب اسلامی، حجت الاسلام محمد محمدی ری شهری که سال 1363 به عنوان اولین وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی منصوب شد؛ در کتاب خاطرات خود که مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر کرده، گفته است: یاد دارم که در دوران تصدی وزارت اطلاعات ، در جریان برگزاری یکی از انتخابات ها، یکی از مسیولان اصلی برگزاری انتخابات که وابسته به یک جریان سیاسی بود ضمن تماس تلفنی ، از من خواست مطلبی برای رد کردن صلاحیت یکی از نامزدها، به وزارت کشور بفرستم . پاسخ دادم که : «در وزارت اطلاعات ، چیزی که موجب ردّ صلاحیت وی باشد وجود ندارد» ؛ اما او با اصرار می خواست وزارت اطلاعات برای ردّ صلاحیت وی کاری کند و می گفت : «چه طور می شود که اطلاعاتی دال بر ردّ صلاحیت چنین شخصی ، در وزارت اطلاعات نباشد!»
 
محمد محمدی ری شهری از سال 1363 تا 1368 وزیر اطلاعات بود. پس از آن، به عنوان دادستان کل کشور و دادستان دادگاه ویژه روحانیت منصوب شد. سرپرست حجاج ایرانی بودن، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری از دیگر مسیولیتهای ری شهری بود.

پایان خبر آژیراک

خاطره ری شهری از درخواست یک جریان سیاسی برای رد صلاحیت یک کاندیدا

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "خاطره ری شهری از درخواست یک جریان سیاسی برای رد صلاحیت یک کاندیدا" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "خاطره ری شهری از درخواست یک جریان سیاسی برای رد صلاحیت یک کاندیدا"، کلیک کنید.