رصد زمین با هوش مصنوعی و فناوری ماهواره ای

آینده جهان با هوش مصنوعی (165)؛

رصد زمین با هوش مصنوعی و فناوری ماهواره ای

شرکت های ماهواره ای چینی و عمانی رصد زمین را به کمک فناوری هوش مصنوعی به منظور دقت بیشتر در برنامه ریزی شهری انجام می دهند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آژیراک به نقل از سی جی تی ان، یک شرکت چینی که شرکت ماهواره ای هوش مصنوعی است به همراه شریک عمانی آن از توسعه یک پلتفرم پیشرفته دیجیتال خبر دادند که هدف آن تغییر شکل چشم انداز رصد زمین با هوش مصنوعی و فناوری ماهواره ای است.

همکاری این دو شرکت در نمایشگاه چهار روزه فناوری جهانی کامکس 2024 اعلام شد.

به گفته این شرکت چینی، این پلتفرم از هوش مصنوعی و تصاویر ماهواره ای برای توسعه مدل های سه بعدی برای تشخیص ساختمان، تجزیه وتحلیل پوشش سبز و نقشه برداری جاده، در میان دیگر برنامه ها استفاده می کند.

نور فان، بنیان گذار شرکت هوش مصنوعی چینی به شین هوا گفت، این پروژه، در راستای طرح چشم انداز 2040 عمان برای راه حل های شهر هوشمند، برنامه ریزی شهری، مدیریت زیرساخت ها و آمادگی اضطراری عمان را متحول می کند.

چین و عمان تصمیم به همکاری در حوزه برنامه ریزی شهری گرفته اند و این همکاری بر اساس یک توافقنامه امضا شده بین دو شرکت مذکور است که هدف آن توسعه و استفاده از فناوری های هوش مصنوعی و سنسور ها برای بهبود برنامه ریزی و توسعه شهری است.

همکاری شرکت مذکور با عمان مستلزم انجام پژوهش های مشترک و تبادل داده های مربوط به شهر ها و مناطق شهری است و با بهره گیری از داده های جمع آوری شده توسط سنسور ها و هوش مصنوعی، این دو قصد دارند برنامه های جامع و هوشمند برای توسعه بیشتر شهری ایجاد کنند و به بهبود زندگی شهروندان در مناطق شهری کمک کنند. متخصصان می گویند، این حجم بزرگ داده با نیروی انسانی قابل پردازش نیست، اما این داده ها قابلیت بسیار خوبی برای استفاده به صورت داده های یادگیری برای الگوریتم های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی دارد.

هدف نهایی این همکاری، بهبود کیفیت زندگی شهروندان، افزایش کارایی و پایداری شهر ها و کاهش مشکلات محیطی و اجتماعی شهری است. این همکاری تازه نمونه ای از استفاده از فناوری های نوین برای حل مسایل شهری و توسعه پایدار است که می تواند به بهبود شرایط زندگی در شهر ها کمک کند.

رصد زمین با هوش مصنوعی و فناوری ماهواره ای

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رصد زمین با هوش مصنوعی و فناوری ماهواره ای" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رصد زمین با هوش مصنوعی و فناوری ماهواره ای"، کلیک کنید.