روز تلخ در ارتفاعات مازندران

روز تلخ در ارتفاعات مازندران

آفتاب‌‌نیوز :

به دنبال این حادثه، «غلامعلی فخاری»، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندران، اعلام کرد که گزارش مفقودی پنج نفر از سرنشینان خودرو‌ها به هلال احمر رسید. تیم‌های امداد و نجات بلافاصله به منطقه اعزام شدند تا عملیات جست‌وجو و نجات را آغاز کنند. پس از تلاش‌های بی‌وقفه، مشخص شد که سه نفر از مفقودان زنده هستند و برای درمان به بیمارستان منتقل شده‌اند. با این حال، همچنان دو نفر دیگر در این حادثه مفقود بودند. عصر روز چهارشنبه، پیکر یکی از مفقودان که بانویی ۲۵ ساله بود، از رودخانه تلار در قائمشهر پیدا شد.

پس از وقوع سیلاب، هلال احمر با اعزام شش تیم امدادی و ۱۷ تیم پشتیبان از شعب مختلف استان از جمله سوادکوه شمالی، قائمشهر، ساری، جویبار، بابلسر، فریدون کنار، بابل، بندپی و آمل به منطقه، عملیات گسترده‌ای را آغاز کرد. همچنین، هفت تیم آنست و دو تیم واکنش سریع از استان تهران نیز به کمک آمدند.

در این عملیات، ۲۰۸ نفر از خدمات هلال احمر بهره‌مند شدند. ۳۱ نفر اسکان داده شدند و ۶۱ نفر نیز به مکان‌های امن منتقل شدند. در این حادثه، ۶۸ نجات‌گر داوطلب، ۴۳ خودرو آمبولانس، هفت دستگاه خودرو کمک‌دار سبک، ۱۲ دستگاه خودرو ست نجات، دو دستگاه خودرو آنست و هفت دستگاه خودرو سواری فعال بودند.

بارش‌های شدید در حوالی ساعت ۲۰:۳۰ سه‌شنبه پنجم تیر در ارتفاعات سوادکوه آغاز شد و به سرعت جریان‌های سیلابی عظیمی را به وجود آورد. این سیلاب‌ها حجم بزرگی از سنگ‌ها و واریزه‌های کوهی را به سمت جاده‌ها روانه کرد و بسیاری از خودرو‌ها زیر این توده‌های عظیم دفن شدند.

سیلاب در محدوده طالع‌رودبار سوادکوه خسارات به‌جا گذاشت و جاده‌ها را به ویرانه‌ای از سنگ و گل تبدیل کرد. این حادثه بار دیگر نشان داد که مناطق کوهستانی و مرتفع به تجهیزاتی بهتر و آمادگی بیشتر برای مقابله با بحران‌های طبیعی نیاز دارند. حادثه سیلاب سوادکوه نه تنها خسارات مادی و جانی به همراه داشت، بلکه ضرورت بهبود سیستم‌های هشدار و واکنش سریع در برابر چنین بحران‌هایی را برجسته کرد. تلاش‌های بی‌وقفه نیرو‌های امدادی و داوطلبان هلال احمر، نمونه‌ای از همبستگی و همیاری در مواجهه با بلایای طبیعی بود.

روز تلخ در ارتفاعات مازندران

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "روز تلخ در ارتفاعات مازندران" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "روز تلخ در ارتفاعات مازندران"، کلیک کنید.