رییس جمهور آینده سند نوآوری کشور را با تمرکز بر فناوری های نوین بازبینی کند

ایران فناور در دولت جدید؛(6)

رییس جمهور آینده سند نوآوری کشور را با تمرکز بر فناوری های نوین بازبینی کند

عضو هییت علمی دانشگاه تاکید کرد: رییس جمهور جدید باید سند نوآوری کشور را با تمرکز روی فناوری های نوین مانند هوش مصنوعی، کوانتوم و … با ماموریت دهی به بخش های مختلف مورد بازبینی قرار دهد.

حسن رسولی سقای دانشیار گروه مهندسی برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آژیراک با موضوع مطالبات علمی فعالان فناوری از رییس جمهور آینده اظهار کرد: دولت جدید باید سند نوآوری کشور را با تمرکز روی فناوری های نوین نظیر هوش مصنوعی، کوانتوم و … با ماموریت دهی به بخش های مختلف مورد بازبینی قرار دهد.

وی با بیان اینکه تاکنون از لحاظ علمی و پژوهشی رشد بسیار خوبی داشته ایم، افزود: از نظر نوآوری و فناوری هم گام های خوبی برداشته شده؛ اما کافی نبوده اند و برای دستیابی به بازار های جهانی و همینطور انتقال فناوری اقدامات اساسی مورد انتظار جامعه علم و فناوری است.

ماموریت دهی در حوزه های مختلف علمی و فناوری به هر یک از استان ها

به گفته سکاندار پیشین حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، حرکت علمی در برخی استان های کشور خوب بوده و در برخی نیاز به تقویت و رشد بیشتری دارد. مهم ترین مسیله ماموریت دهی در حوزه های مختلف علمی و فناوری به هر یک از استان هاست.

رسولی در پاسخ به این پرسش که مطالبات فعالان حوزه علم، پژوهش و فناوری کشور از رییس جمهور جدید چیست؟ به آژیراک گفت: احیای مناطق و کریدور های ویژه علم و فناوری و مهیاکردن شرایط برای دستیابی فناوران به بازار های جهانی ازجمله مطالبات مهم در این حوزه است.

دانشیار گروه مهندسی برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز تاکید کرد که در زمینه فناوری های نوین نظیر هوش مصنوعی، کوانتوم، اپتیک، میکروالکترونیک و زیست فناوری نیاز به تقویت جدی زیرساخت، مهیاکردن شرایط برای انتقال، تبادل و همکاری های علمی و فناوری بین المللی و فعالیت های اقتصادی دانش بنیان برون مرزی داریم.

رییس جمهور آینده سند نوآوری کشور را با تمرکز بر فناوری های نوین بازبینی کند

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رییس جمهور آینده سند نوآوری کشور را با تمرکز بر فناوری های نوین بازبینی کند" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رییس جمهور آینده سند نوآوری کشور را با تمرکز بر فناوری های نوین بازبینی کند"، کلیک کنید.