زائران راهی «مشاعر» شدند – آژیراک

زائران با خروج از صحرای عرفات، برای وقوف در مشاعر آماده می شوند.

به گزارش آژیراک، از نظر فقها، حج دارای ارکان احرام بستن،  طواف کردن،  وقوف در عرفات،  وقوف در مشعرالحرام و سعی صفا و مروه و طواف کعبه است. اینک زائران با پایان وقوف در عرفات، آماده انجام رکن دیگری از حج می شوند.

ده ها هزار زائر امشب را پیاده و یا با اتوبوس از عرفات تا مزدلفه و سپس منا طی طریق می کنند.

انتقال بیشتر زائران از عرفات به مشعرالحرام با اتوبوس های نقل ترددی انجام می شود. این اتوبوس ها زائران ایرانی را در چند مرحله از عرفات به مشعرالحرام منتقل می کنند.

زائران راهی «مشاعر» شدند

استفاده از نقل ترددی و با تدابیر اندیشیده شده با اولویت به بانوان و زائران وقوف اضطراری اختصاص دارد. این اقدام به کاهش مشکلات انتقال زائران منجر شده است.

تکاپو و تلاش برای رسیدن به مشعرالحرام، همراه با سیل جمعیتی که در مکانی مشخص گردهم می آیند، یکی از زیباترین و بیاد ماندنی. ترین لحظاتی است که تجربه می شود. حاجی باید شب را در صحرایی بدون چادر و زیرانداز تا صبح بگذراند و به نیایش بپردازد.

زائران راهی «مشاعر» شدند

حجاج  میان اذان صبح تا طلوع آفتاب را در مشعر می مانند و هنگام طلوع آفتاب، با پای پیاده و یا سوار بر وسایل نقلیه با گذر از مسیر مشعر، به وادی (کم عرض) مُحسِّر می رسند و از آنجا وارد منا می شوند.

برای آگاهی زائران، ابتدا و انتهای عرفات، ابتدا و انتهای مزدلفه و ابتدای منا با تابلوهای بزرگی مشخص شده است. زائران کاروان های ایرانی پس از رسیدن به منا، به چادرها برده و آماده می شوند تا طبق برنامه و جدول زمانبندی شده عازم رمی جمرات شوند.

زائران راهی «مشاعر» شدند

پایان خبر آژیراک

زائران راهی «مشاعر» شدند – آژیراک

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "زائران راهی «مشاعر» شدند – آژیراک" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "زائران راهی «مشاعر» شدند – آژیراک"، کلیک کنید.