ساخت دستگاه خنک‌سازی ایزوله از هوا به هوا در الکتروموتور‌های صنعتی

اختراعی که استهلاک را به حداقل می‌رساند؛

ساخت دستگاه خنک‌سازی ایزوله از هوا به هوا در الکتروموتور‌های صنعتی

دستگاه خنک‌سازی ایزوله از هوا به هوا در الکتروموتور‌های صنعتی با توان بیش از یک هزار و ۲۵۰ کیلووات و سرعت دوران بیش از یک هزار دور در دقیقه توسط دانش‌آموخته دانشگاه آزاد اسلامی اختراع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آژیراک، برای نخستین‌بار در کشور دو جایزه ویژه و مدال طلای مسابقات بین‌المللی اینتارگ لهستان به مسعود عرب‌عامری دانش‌آموخته دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود و مخترع دستگاه خنک‌سازی ایزوله از هوا به هوا در الکتروموتور‌های صنعتی با توان بیش از یک هزار و ۲۵۰ کیلووات و سرعت دوران بیش از یک هزار دور در دقیقه توسط مسئولان نمایشگاه بین‌المللی اختراعات کشور لهستان ۲۰۲۴ به وی اهدا شد.

مسعود عرب‌عامری در گفت‌وگو با خبرنگار آژیراک درباره مشخصات این دستگاه اظهار کرد: در این اختراع با ساده‌سازی مسیر خنک کردن الکتروموتور‌های با توان بالا، انتقال حرارت از هوا به هوا جایگزین روش انتقال هوای محصور در الکتروموتور شده و در این روش از قطعات الکترومکانیکی کمتری استفاده کردیم که در نتیجه استهلاک به حداقل کاهش یافته است.

وی افزود: نکته قابل توجه و نوآورانه دیگر حذف ریزگرد‌ها و بخار آب از هوای در حال گردش داخل الکتروموتور بوده که عمر آنها را به چندین برابر افزایش داده و با جلوگیری از اکسیدشدن قطعات فلزی در تماس با هوا و حذف غبار معلق نیاز به تعمیرات و نگهداری کاهش یافته است.

دانش‌آموخته دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود اضافه کرد: این اختراع برای مناطق شرجی و دارای ریزگرد کاربرد صنعتی فراوان داشته و استفاده از آن را در کشور‌های همسایه به‌ویژه حاشیه خلیج‌فارس در صنایع مختلف ازجمله کارخانه‌های سیمان، آرد و ذوب فلزات مطلوب کرده است.

عامری عنوان کرد: با ساخت ماکت (Prototype) این اختراع و نمایش در مسابقات معتبر بین‌المللی اینتارگ لهستان ازنظر داوران شایسته مدال طلا و دو جایزه ویژه شناخته شد و با توجه به ارزشمند بودن جایزه ویژه از مدال طلا در اختراعات و نیز با عنایت به اینکه برای نخستین‌بار است که دو جایزه ویژه به یک اختراع برای کشور تعلق می‌گیرد، اهمیت این اختراع ازنظر ابتکاری، نوآوری و کاربرد صنعتی در جهان دوچندان می‌شود.

وی ادامه داد: دریافت این مدال‌ها و جوایز نتیجه سال‌ها تجربه کارکنان شرکت توربو ژنراتور شاهرود و همکاری با تخصص نگارش پتنت و نوآوری در کنار ارائه عالی بوده که افتخاری دیگر برای کشور محسوب می‌شود. توجه به این اصل مهم که سطح توانمندی کشور در تولید و بازسازی الکتروموتور از کشور‌های همسایه بالاتر بوده و سایر همسایگان در این شاخه از تکنولوژی وابسته به دیگر تولیدکنندگان به‌ویژه چین هستند زمینه مناسبی برای حضور ما فراهم کرده که در صورت استفاده صحیح و به موقع ارزآوری را در پی دارد.

اختراع خنک‌سازی ایزوله از هوا به هوا در الکتروموتور‌های صنعتی

 

دانش‌آموخته دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود تبیین کرد:‌ دستاورد عالی نتیجه کار تیمی خوب بوده و زمانی که تجربه، تخصص و ابتکار در یک تیم در کنار هم قرار می‌گیرند نتیجه مطلوب حاصل می‌شود که سبب کنجکاوی سایر شرکت‌کنندگان به‌ویژه اروپای شرقی در این اختراع شد.

عامری با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی اختراعات کشور لهستان ۲۰۲۴ در شهر کاتوویس اینتارگ برگزار شد، مطرح کرد: هفدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی اختراعات کشور لهستان (INTARG) همه ساله توسط بنیاد ترویج علم و خلاقیت کشور لهستان و با حمایت دولت این کشور، سازمان مالکیت‌های فکری ملل متحد WIPO، فدراسیون جهانی مخترعین IFIA و سازمان‌های علمی، تحقیقاتی و مراکز مرتبط با مخترعان در محل برگزاری نمایشگاه‌های شهر کاتوویس و با حضور مخترعان و نوآوران بیش از ۴۲ کشور ازجمله فرانسه، آلمان، رومانی، روسیه، کرواسی، مالزی، مجارستان، پرتغال، هلند، اسپانیا، کره‌جنوبی، تایوان و … برگزار و حدود ۵۰۰ مخترع از ۴۲ کشور جهان در این رخداد بین‌المللی در مساحتی به متراژ ۵ هزار مترمربع در محل برگزاری نمایشگاه‌های شهر کاتوویس حضور می‌یابند.

وی مزایای شرکت در این عرصه بین‌المللی را عرضه و فروش مستقیم دستاورد‌های پژوهشی و یافتن پشتیبان مالی برای تولید اختراع، شرکت در بخش مسابقه و کسب جوایز و مدال از سازمان‌های بین‌المللی مرتبط با اختراعات و نوآوری، ارتباط مستقیم پژوهشگران با مراکز علمی، دانشگاه‌ها و سازمان‌های بین‌المللی مخترعان و کسب اطلاع از دستاورد‌های پژوهشی، اختراعات و فن‌آوری‌های روز دنیا عنوان کرد.

دانش‌آموخته دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود گفت: شرکت در این عرصه مهم بین‌المللی فرصتی برای معرفی و آشنایی مخترعان و نوآوران کشور با مجامع علمی، دانشگاه‌ها، سازمان‌های مرتبط با اختراعات و مخترعان در سطح بین‌المللی، کسب اطلاعات از اختراعات و فناوری‌های روز دنیا و ارائه اختراعات ثبت‌شده مخترعان کشور در سطح بین‌المللی بوده و نیز عرصه‌ای برای ورود به بازار‌های جهانی و یافتن حمایت کننده مالی برای تولید دستاورد‌های علمی است.

ساخت دستگاه خنک‌سازی ایزوله از هوا به هوا در الکتروموتور‌های صنعتی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ساخت دستگاه خنک‌سازی ایزوله از هوا به هوا در الکتروموتور‌های صنعتی" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ساخت دستگاه خنک‌سازی ایزوله از هوا به هوا در الکتروموتور‌های صنعتی"، کلیک کنید.