سید صالحی:استقلال در نیمه دوم دلچسب بازی نکرد/ نویدکیا روز سختی را برای پرسپولیس رقم می زند

سید صالحی:استقلال در نیمه دوم دلچسب بازی نکرد نویدکیا روز سختی را برای پرسپولیس رقم می زند

بازیکن سابق سرخابی گفت: استقلال در دیداری که نیاز مبرم داشت تا برنده شود در نیمه دوم اصلاً دلچسب بازی نکرد، با همان روش همیشگی ظاهر شد.

سید مهدی سید صالحی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آژیراک، درباره اینکه سرنوشت قهرمانی بیست و سومین دوره لیگ برتر به هفته آخر کشیده شد، اظهار کرد: از آنجایی که استقلال هفته قبل در حساس ترین مقطع امتیاز از دست داد در این هفته به دنبال برتری بود با این تفاوت که دیگر سرنوشت قهرمانی در دست رقیب بود و این امید را داشت که برنده شود در حالی که رقیبش متوقف شود. پرسپولیس که نهایت استفاده را برده بود و بازی 3 بر صفر باخته را با 10 نفره شدن استقلال خوزستان، 4 بر 3 برده بود، در بازی با شمس آذر اشتباه نکرد، در هر دو نیمه هم برنده به رختکن رفت و در مجموع 3 بر یک پیروز شد تا ثابت کند سراسر انگیزه قهرمانی است.

استقلال بازی سختی با پیکان دارد

وی ادامه داد: استقلال در دیداری که نیاز مبرم داشت تا برنده شود ولی پس از آنکه نیمه اول را یک بر صفر برد در نیمه دوم اصلاً دلچسب بازی نکرد، با همان روش همیشگی ظاهر شد و نهایتاً هم با برتری یک بر صفر بازی را برد تا سرنوشت قهرمانی به هفته آخر کشیده شود. در هفته آخر استقلال با پیکانی بازی می کند که گزینه سقوط شده و به امتیاز نیاز دارد، چون احتمال آنکه فولاد و استقلال خوزستان هر دو برنده شوند زیاد است و آن وقت پیکان که در رده سیزدهم است سقوط می کند. پس تیم جواد نکونام خیلی بازی سختی با پیکان دارد و در چنین بازی هایی نقش تجربه بسیار مهم است. استقلال برای آنکه شانس قهرمانی خود را از دست ندهد باید برنده باشد تا بلکه پرسپولیس برابر مس رفسنجان برنده نباشد و قهرمانی به این تیم برسد.

استقلال فاقد بازیکن رونده است

بازیکن سابق سرخابی خاطرنشان کرد: استقلال در یارگیری عملکرد خوبی نداشت، مدعی قهرمانی بود، اما اردوی پیش فصل در خارج تهران برگزار نکرد و بنابراین تا اینجا جواد نکونام نتایج بسیار خوبی گرفته و حتی اگر دوم شود هم عملکرد قابل دفعی دارد. پرسپولیس تیم پر مهره تری است که از هافبک های خلاق تری بهره می برد و البته که در نیم فصل دوم با جذب اوستون اورونوف و عبدالکریم حسن، سطح کیفی این تیم بالاتر رفت. داشته های نکونام با جذب بلانکو و ماشاریپوف بالاتر رفت ولی این دو بازیکن هم در هفته های پایانی از لحاظ بدنی خالی کردند و کیفیت اولیه حضورشان را ندارند، چون بار بیشتری بر دوش آنها بوده، استقلال فاقد بازیکن رونده که بتواند تنوع تاکتیکی بدهد را حس می کند و دست نکونام از اوسمار خالی تر است. در پرسپولیس با اورونوف سبک بازی پرسپولیس عوض شد، عبدالکریم حسن هم سمت چپ پرسپولیس را احیا کرد که با علی نعمتی مرده بود. محمد خدابنده لو هم تعویضی بود که خط میانی را در نیمه دوم احیا می کرد.

پرسپولیس خود را برابر مس رفسنجان برنده نمی داند

وی یادآور شد: از حالا نمی توان گفت بین پرسپولیس و استقلال کدام تیم بخت بیشتری برای قهرمانی دارند، چون اتفاقات غیرقابل پیش بینی در فوتبال زیاد رخ می دهد. پیکان از استقلالی امتیاز می خواهد که اگر برنده نشود عملاً قهرمانی را از دست داده و بازی بیش از اندازه جذاب می شود. مگر آنکه پرسپولیس در نیمه اول بازی خود با اختلاف برنده شود که استقلال بی انگیزه در نیمه دوم بازی کند و پیکان به بقا امیدوارتر شود. از طرفی پرسپولیس خود را برابر مس رفسنجان برنده نمی داند، چون می داند که حریفش بسیار تیم خطرناکی است اگر دست کم گرفته شود. مس رفسنجان با محرم نویدکیا بسیار خوب عمل کرده و مدعی قهرمانی جام حذفی است، نویدکیا برابر تیم های بزرگ خوب بازی می کرد و تیمش هم قوی ظاهر می شود، انگیزه تیم بالاست و قطعاً روز سختی را برای پرسپولیس رقم می زنند. البته حمایت تماشاگران از پرسپولیس جو ورزشگاه را به سود این تیم خواهد کرد. موضوعی که به تیم انگیزه زیادی می دهد.

احتمال دارد پرسپولیس متوقف شود

سید صالحی تاکید کرد: شرایط تیم ها در هفته آخر تعیین کننده است. پیکان برای بقا حق باختن ندارد، مس رفسنجان هم به سادگی باج نمی دهد. همه تیم ها جوانمردانه بازی می کنند و اتفاقات در تعیین نتایج بسیار مهم است. تیمی که وقت و تمرکز خود را صرف نتیجه حریف کند، عملاً قهرمانی را به رقیب سنتی هدیه کرده است. استقلال و پرسپولیس موظف به پیروز شدن مقبل حریف خود هستند. اگر هر دو تیم ببرند که قهرمانی به پرسپولیس می رسد، اما احتمال دارد پرسپولیس متوقف شود، استقلال ببرد و قهرمان شود. استقلال اگر نتواند برابر پیکان برنده شود که این نتیجه قهرمانی بی دردسر پرسپولیس خواهد بود. هر احتمالی وجود دارد و اصلاً نمی شود گفت قهرمانی به کدام تیم می رسد ولی سرنوشت قهرمانی دست پرسپولیس است، اگر بلغزد آن وقت دست استقلال می افتد.

سید صالحی:استقلال در نیمه دوم دلچسب بازی نکرد/ نویدکیا روز سختی را برای پرسپولیس رقم می زند

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سید صالحی:استقلال در نیمه دوم دلچسب بازی نکرد/ نویدکیا روز سختی را برای پرسپولیس رقم می زند" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سید صالحی:استقلال در نیمه دوم دلچسب بازی نکرد/ نویدکیا روز سختی را برای پرسپولیس رقم می زند"، کلیک کنید.