شمار قربانیان سیل در جنوب چین به ۴۷ نفر رسید

شمار قربانیان سیل در جنوب چین به ۴۷ نفر رسید

به گزارش رسانه‌های دولتی چین بر اثر بارش باران در استان «گوانگدونگ» در جنوب این کشور که باعث سیل و رانش زمین شد، دستکم ۴۷ نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش آژیراک، تلویزیون دولتی CCTV روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که مرگ ۳۸ نفر دیگر نیز تائید شده و به ۹ مورد قبل اضافه شده است.

بارش شدید باران بین یکشنبه و سه شنبه باعث رانش زمین و سیل در منطقه شد. با افزایش تعداد قربانیان، مقامات روز گذشته نسبت به وقوع سیل بیشتر در سایر نقاط این کشور هشدار دادند.

بر اساس گزارش‌ها، بیش از ۵۵ هزار نفر تحت تأثیر باران‌ها قرار گرفتند که هزاران خانه و جاده را ویران کرده است.

در همین حال، باران‌های سیل آسا در جنوب این کشور در حالی رخ داد که این هفته بسیاری از مناطق شمال چین در دمای بالای ۳۵ درجه سانتیگراد گرما را تجربه کردند.

به گزارش الجزیره، دانشمندان می گویند تغییرات آب و هوایی باعث می شود آب و هوای شدید مانند باران های شدید و موج گرما مکرر و شدیدتر شود.

گازهای گلخانه ای عامل اصلی تغییرات آب و هوایی هستند و چین بزرگترین تولید کننده گازهای گلخانه ای در جهان است.

دمای زمین از زمان شروع عصر صنعتی تاکنون ۱.۱ درجه گرمتر شده و اگر کشورها به شدت از تصاعد گازهای گلخانه‌ای کم نکنند، روند گرمایش ادامه خواهد یافت.

با گرمتر شدن هوا، رطوبت بیشتری در اتمسفر ذخیره می‌شود که بارندگی شدیدتر در مدت زمان کوتاه‌تر و گاه در ناحیه‌ای محدود را به دنبال دارد.

پایان خبر آژیراک

شمار قربانیان سیل در جنوب چین به ۴۷ نفر رسید

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "شمار قربانیان سیل در جنوب چین به ۴۷ نفر رسید" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "شمار قربانیان سیل در جنوب چین به ۴۷ نفر رسید"، کلیک کنید.