مهدویت و انتظار؛ غنی‌ترین فرهنگ‌ دینی و معرفتی

در گفت‌وگو با آژیراک عنوان شد؛

مهدویت و انتظار؛ غنی‌ترین فرهنگ‌ دینی و معرفتی

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی فارس گفت: فرهنگ مهدویت و انتظار که در تشیع ریشه دارد و مسلمانان و جهانیان را به ظهور منجی موعود نوید می‌دهد، یکی از غنی‌ترین فرهنگ‌های دینی و معرفتی است.

حجت‌الاسلام مهدی یعقوبی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی فارس در گفت‌وگو با خبرنگار آژیراک با موضوع برگزاری چهارمین دوره جشنواره فرهنگی، هنری و علمی امامت و مهدویت اظهار کرد: در عصر و زمانه فعلی نیاز جوامع انسانی به منجی الهی متصل به منابع وحیانی بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

وی افزود: به‌طور ویژه بعد از جنایات اخیر رخ داده توسط رژیم دژخیم صهیونیستی و کودک کشی و نسل‌کشی این رژیم، مردم سراسر جهان اعم از مسلمانان و غیرمسلمانان به وجود نیروی نجات‌بخش آسمانی که در میان انسان‌ها به عدالت ورزی بپردازد، مشتاق‌تر شده‌اند. فرهنگ مهدویت و انتظار که در تشیع ریشه دارد و مسلمانان و جهانیان را به ظهور منجی موعود نوید می‌دهد، یکی از غنی‌ترین فرهنگ‌های دینی و معرفتی است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی فارس به جایگاه هنر برای تبیین این انتظار اشاره کرد و گفت: در راستای این فرهنگ انتظار و برای گسترش نگاه منتظرانه هر اقدام معنوی شایسته است به‌ویژه اگر آمیخته با هنر و جذابیت‌های آن باشد.

یعقوبی بیان کرد: فعالیت‌های مؤسسه فرهنگی امامت و مهدویت در برپایی جشنواره بزرگ و سراسری علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت که امسال چهارمین دوره خود را به فضل الهی آغاز می‌کند در فراگیرکردن فرهنگ انتظار و مهدویت بسیار حائز اهمیت و ستودنی است.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس از دومین دوره جشنواره فرهنگی، هنری و علمی امامت و مهدویت با دو بخش هنری با عناوین «سرود نغمه‌ها» و «پوستر هدی» در برپایی پرشور جشنواره همراه شد و امسال نیز با توجه به تصمیم ستاد برگزاری جشنواره این دانشگاه متولی برگزاری جشنواره سرود نغمه‌ها شده که امیدواریم مانند دو دوره قبل با استقبال بسیار خوب و پرشور جوانان، دانشجویان و دانش آموزان این دانشگاه و این استان همراه شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی فارس با اشاره به موضوع ویژه جشنواره امسال مطرح کرد: زیر موضوع اختصاصی جشنواره امسال یعنی زیارت جامعه کبیره و مفاهیم عالی و مضامین بلند این دعای شریف هنگامی که در قالب هنر خصوصاً شعر و سرود در آید برای مخاطبان جوان سهل الفهم‌تر و جذابیتش عیان‌تر می‌شود.

یعقوبی توضیح داد: اکنون دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با آغاز تبلیغات فراگیر جشنواره فرهنگی، هنری و علمی امامت و مهدویت درصدد تبیین و تشریح ویژگی‌های جشنواره و تنظیم و دسته‌بندی گروه‌های سرود است تا پس از ارزیابی‌های اولیه امکان برگزاری مراحل مختلف جشنواره و در نهایت اختتامیه آن در فاصله زمانی میلاد امام علی علیه‌السلام تا میلاد امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف فراهم شود.

وی از آمادگی همه واحد‌ها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی فارس برای همکاری و همراهی در برپایی این جشنواره خبر داد و ابراز امیدواری کرد که دوره سوم جشنواره سرود نغمه‌ها پربارتر از قبل برگزار شود.

مهدویت و انتظار؛ غنی‌ترین فرهنگ‌ دینی و معرفتی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مهدویت و انتظار؛ غنی‌ترین فرهنگ‌ دینی و معرفتی" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مهدویت و انتظار؛ غنی‌ترین فرهنگ‌ دینی و معرفتی"، کلیک کنید.