نمایندگان ۴ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع دانشجویان چه گفتند؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آژیراک، مناظره انتخاباتی نمایندگان کاندید‌های ریاست جمهوری در استان هرمزگان به همت دفتر انجمن اسلامی تحکیم وحدت درسالن شهید مطهری سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس برگزار شد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس در این نشست گفت: در راستای روشنگری و تبیین عملکرد نامزدها و بالا بردن مشارکت مردم در انتخابات به همت کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی برگزاری این مناظره مهم به همت انجمن اسلامی دفتر تحکیم وحدت برگزار شد که نمایندگان چهار نامزد یعنی پزشکیان، زاکانی، قالیباف و جلیلی در این مناظره حضور به هم رساندند.

احسان محمدی‌نژاد، یکی از رسالت‌های دانشگاه آزاد اسلامی را فرهنگ‌سازی و جهاد تبیین قلمداد کرد و افزود: مشارکت مردم در این انتخابات در این برهه زمانی و حساس، موجب ناامیدی دشمن و استحکام بیشتر نظام جمهوری اسلامی می‌شود و مشارکت بالا موجب دلگرمی بیشتر رئیس جمهور منتخب مردم خواهد شد.

صراحت، شفافیت و فسادستیزی از شاخص‌های بارز زاکانی است

نماینده علیرضا زاکانی نامزد ریاست جمهوری در استان هرمزگان با اشاره به اینکه از دوره دانشگاه و دانشجویی، زاکانی را می‌شناسم و هر دو عضو بسیج دانشجویی بودیم، اظهار کرد: جز صداقت، صراحت و شجاعت از وی سراغ ندارم و به‌دلیل فسادستیزی و شخصیت صادق وی، این مسئولیت را پذیرفتم.

پرویز سالاری اضافه کرد: حتی در اتفاقات کوی دانشگاه تدابیر دکتر زاکانی توانست با آن مدیریت خاص و ویژه توطئه‌های پشت‌پرده را شناسایی و منهدم کند، همچنین موضوع فساد مالی برادر رئیس جمهور سابق و لو رفتن سؤالات آزمون دستیاری پزشکی در زمان یکی از نامزدهای فعلی ریاست جمهوری، افشای کرسنت، قرارداد نفتی و مسئله مهم برجام از عملکرد‌های درخشان زاکانی در کارنامه خدماتی اوست.

وی، تشکیل دولت اسلامی و تداوم دولت شهید جمهور رئیسی را از سیاست‌های کاری زاکانی برشمرد و شفافیت در عملکرد، از بین بردن تبعیض طبقاتی، استفاده بهینه از انرژی، نظارت بر آموزش و پژوهش و توجه به آموزش و پرورش، برداشتن تبعیض در یارانه به‌خصوص یارانه انرژی، تک‌رقمی کردن تورم به پشتوانه طلا، دادن یارانه یک میلیون تومانی، احیای یارانه انرژی برای هر خانوار در سال به مبلغ ۲۲ میلیون تومان، پایین آوردن نرخ بنزین آزاد از سه هزار تومان به ۱۵۰۰ تومان را از مهم‌ترین برنامه‌های داخلی زاکانی برشمرد و افزود: امروز رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم و سایر حوزه‌های اقتصاد از برنامه‌های در اولویت این نامزد ریاست‌جمهوری است.

نمایندگان ۴ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع دانشجویان چه گفتند؟

نماینده علیرضا زاکانی نامزد ریاست جمهوری در استان هرمزگان، اقتدار، عزت و عظمت و ادامه کار شهید جمهور رئیسی را در حوزه سیاست‌های خارجی کارگشا خواند و ادامه داد: عضویت ایران در بریکس در شانگهای و خرید اتوبوس، تاکسی و واگن‌های برقی از پول‌های بلوکه شده ایران در شانگهای و … از نمونه‌های بارز فعالیت زاکانی در عرصه سیاست‌های خارجی است.

سالاری از وضعیت تبلیغاتی شهر بندرعباس در مشارکت بخشیدن به حضور گسترده مردم انتقاد کرد و یادآور شد: تبیلغات فضای شهری بندرعباس مطلوب نیست و باید به جای تبلیغات تجاری در این برهه زمانی، تبلیغات حضور گسترده مردم در انتخابات پوشش مناسب داشته باشد؛ در این راستا فرماندار، استاندار و شهردار به این حوزه ورود کنند و در فرصت باقی مانده از این ظرفیت بهره لازم را ببرند.

اقتدار ایران در حوزه نظامی مدیون دکتر قالیباف است

نماینده قالیباف نامزد ریاست جمهوری در استان هرمزگان هم دلیل انتخاب مسئولیت ستاد قالیباف را در استان هرمزگان آشنایی با شخصیت، اندیشه‌های نوین و به‌روز و همچنین مدیریت بی‌عیب و نقص این نامزد دانست و افزود: در مجلس یازدهم از نزدیک با شیوه مدیریت، اندیشه‌ها و مواضع به موقع و مردمی وی، ایده‌های نوین و بکر این نامزد ریاست‌جمهوری آشنا و مأنوس شدم و تصمیم گرفتم امروز به دلایلی که عرض کردم مسئولیت ستاد وی را در استان هرمزگان به عهده بگیرم.

حسین رئیسی، عملکرد محمد باقر قالیباف را شفاف و پیشینه‌ آن را سرشار از افتخارات و بالندگی‌های مختلف برشمرد و افزود: صراحت لهجه، اقتدار در تصمیم‌گیری و شخصیت وی حائز نکات کلیدی و مهمی است و در عرصه داخلی و خارجی توانسته موفق عمل کند و از افراد مورد تأیید و مورد اعتماد مقام معظم رهبری است که این را در دوران سراسر خدمت خود به اثبات رسانده است.

وی، داشتن مسئولیت‌های مهمی در فرماندهی نیروی هوایی سپاه به‌عنوان پایه‌گذار سیستم موشکی و طراح دکترین دفاع بازدارنده کشور از تهاجم دشمن و سیلی سخت قالیباف در عملیات وعده صادق به رژیم غاصب صهیونیستی و حمایت از جبهه مقاومت را از افتخارات ماندگار این ‌جمهوری در عرصه مبارزه با دشمن عنوان کرد.

نماینده قالیباف نامزد ریاست جمهوری در استان هرمزگان، گفتمان خدمت و پیشرفت را شعار اصلی قالیباف برای سربلندی ایران اسلامی برشمرد و گفت: گفتمان قالیباف برگرفته از توسعه و عدالت با عنایت و توجه به قشر آسیب‌پذیر و پایین جامعه است.

نمایندگان ۴ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع دانشجویان چه گفتند؟

رئیسی، افزایش رقم هفت برابری یارانه‌ها را یکی از اقدامات مهم قالیباف در مجلس برشمرد و گفت: توجه وی به دهک‌های پایین جامعه و افزایش رقم مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی، متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان از دیگر فعالیت‌های قالیباف در برقراری عدالت اجتماعی و توجه به اقشار پایین بوده است.

وی با انتقاد از دولت‌های اصلاحات، آنها را مصوب کوچک کردن سفره مردم خواند و یادآور شد: در طول هشت سال عمر دولت روحانی، کیک اقتصاد به قدری کوچک شد که رشد اقتصادی کشور به یک درصد رسید و در بسیاری از سالیان نیز این رشد منفی بود تا جایی که یک دولت بی سر و سامان تحویل شهیدجمهور رئیسی شد که با تلاش‌های ایشان اوضاع در حال بهبود بود که در حال خدمت به درجه رفیع شهادت رسید.

نماینده قالیباف نامزد ریاست جمهوری در استان هرمزگان با تأکید بر اینکه مردم ۸ تیرماه باید به دور از تعصبات و احساسات، تصمیم معقولانه بگیرند و به یک گزینه انقلابی رأی دهند، افزود: اگر مردم بهبود وضعیت معیشتی، اقتصادی و … را خواستارند باید با رأی خود بر ادامه سیاست‌های دولت خدمتگزار شهید رئیسی صحه بگذارند و با انتخاب یک فرد حزب‌اللهی این مسیر را با قدرت ادامه دهند.

جلیلی؛ سردمدار دیپلماسی عزتمندانه و مقتدرانه در صنعت هسته‌ای

نماینده جلیلی نامزد ریاست جمهوری در استان هرمزگان هم در این مناظره گفت: به‌دلیل ارادت و شناخت اینجانب به جلیلی و اخوی وی که از فعالان عرصه فرهنگی است و شکل‌گیری فضای مناسب در حوزه جامعه این مسئولیت را پذیرفتم و و کار خود را آغاز کردم.

یاسر حزباوی، جلیلی را یکی از شخصیت‌های مؤثر در شکل‌گیری صنعت هسته‌ای کشور دانست که با استفاده از دیپلماسی مقتدرانه و عزتمندانه، نقش مهمی در شکل‌گیری و تکمیل این صنعت مهم ایفا کرد که امروز توانسته بالندگی ایران اسلامی را در این صنعت حساس و بزرگ رقم بزند.

وی، فاصله گرفتن از دیپلماسی ملتمسانه و ذلیلانه و تبدیل آن به اقتدار و عزت را کار بزرگ جلیلی در دوران مسئولیت وی برشمرد و افزود: روحیه جهادی، قدرت مذاکره بالا، عزتمندی و اقتدار در مذاکرات موجب شد تا دستاورد‌های بزرگی در حوزه صنعت هسته‌ای برای کشور رقم بخورد و نام ایران به نام یک کشور بزرگ در صنعت هسته‌ای در تاریخ ثبت شود.

نماینده جلیلی نامزد ریاست جمهوری در استان هرمزگان، جلیلی را یک دیپلمات تمام‌عیار خواند و گفت: تجربه ۳۵ ساله‌ جلیلی در ایجاد فضای اصلاح روابط و استحکام بخشیدن به اقتدار نظام اسلامی توانست کشور را در حوادث پیش آمده همچون طوفان‌الاقصی با قدرت و استحکام نشان دهد.

نمایندگان ۴ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع دانشجویان چه گفتند؟

حزباوی با بیان اینکه جلیلی استان هرمزگان را به خوبی می‌شناسد و از ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و ضعف‌های استان هرمزگان به واسطه ۱۲ سال حضور فعالانه اطلاع دارد، افزود: این مزیت حضور جلیلی در استان هرمزگان می‌تواند خدمات گسترده وی را بعد از انتخابات به عنوان رئیس جمهور برای این استان رقم بزند.

وی، شعار دکتر جلیلی را «یک جهان فرصت، یک ایران جهش و هر ایرانی یک نقش باشکوه» خواند و بیان کرد: تحقق این شعار با انتخاب وی عملیاتی می‌شود و کشور می‌تواند پله‌های رشد و ترقی را با سرعت پشت سر بگذارد.

نماینده جلیلی نامزد ریاست جمهوری در استان هرمزگان با اشاره به حافظه تاریخی در کشور گفت: نامزدی که خود را نماینده روشنفکری و اصلاحات قلمداد می‌کند باید بداند که ما فراموش نکرده‌ایم که در این چهار دهه چه کردید و چه کسانی را دور خود جمع کردید و چه اغتشاشات و فتنه‌هایی که به راه نینداختند و خارجی‌ها را تحریک نکردید و تحریم‌ها را رقم نزدید، بلکه به یاد داشته باشید این‌ها در حافظه ما ثبت و ضبط شده و هر کاری که توانستید علیه انقلاب اسلامی کردید و امروز آمده‌اید تا دوباره کشور را به عقب برگردانید؛ اما غافل از اینکه مسیر انقلاب اسلامی با خواست و اراده قدرتمند مردم همان ادامه راه شهید رئیسی است.

اصلاحات یک اصل در تحول‌آفرینی و راهی برای ایجاد عدالت اجتماعی است

نماینده پزشکیان نامزد ریاست جمهوری در استان هرمزگان هم با تأکید بر مظلومیت اصلاح‌طلبان، پزشکیان را یک نامزدتمام‌عیار، چهره برجسته سیاسی، آشنا به مسائل دیپلماتیک، مدیری توانمند و صلح‌طلب معرفی کرد و افزود: یکی از شاخصه‌های اصلی پزشکیان حضور به‌عنوان وزیر بهداشت در دولت اصلاحات خاتمی بوده که خدمات ماندگار وی در استان هرمزگان بر کسی پوشیده نیست.

فیصل ضرغامی با بیان اینکه پزشکیان اگرچه در مناسبت‌های مختلف خدمتگزار مردم بوده، اما هرگز از نام و شهرت به سود خود یا خانواده استفاده نکرده است، افزود: پزشکیان حتی به‌عنوان یک پزشک در تمام مراکز و خدمات درمانی به مردم خدمت کرده و مطب برای کسب درآمد برای خود ایجاد نکرده و در هیچ شرکت دارویی ـ درمانی و همچنین صادرات و وارادت دارو فعالیتی نداشت و کارنامه‌ وی در دوران دفاع مقدس به‌عنوان یک رزمنده یاری‌رسان و خدمتگزار همیشه پیش روی مردم باز است.

وی تبیین کرد: نگاه پزشکیان به مسائل کشور یک نگاه اصلاحی و مدیریتی است و نگاه مدیریتی این نامزد در این برهه می‌تواند بسیار مؤثر باشد و با همکاری مردم درراستای اصلاح امور کشور صرف شود و جامعه را به رشد و تعالی نزدیک کند.

نماینده پزشکیان نامزد ریاست جمهوری در استان هرمزگان با بیان اینکه ایجاد عدالت اجتماعی در جامعه و تحول‌آفرینی می‌تواند شادابی و پویایی را به جامعه هدیه کند، گفت: در حوزه فلسفی عدالت به مفهوم مساوات و برابری نیست؛ بلکه به مفهوم این است که هرکس تلاش بیشتر کند می‌تواند از مواهب و درآمد حاصل بهره ببرد؛ به‌عنوان مثال افزایش یارانه هیچ‌گاه با افزایش تورم برابر نبوده و این با فشار اقتصادی سختی که به مردم وارد می‌شود برابر نیست و کاملاً در جامعه قابل لمس و محسوس است.

ضرغامی یادآور شد: با شعار و فرافکنی نمی‌شود از زیربار مسئولیت گریخت، اعداد، ارقام و آمار منتشر شده در آخرین روز‌های دولت آقای روحانی کاملاً نشان می‌دهد که دولت و کشور در چه شرایطی نسبت به امروز قرار داشت و این مهم را مردم درک کرده و می‌توانند بهتر از هرکس دیگری قضاوت کنند.

وی متذکر شد: عرصه بین‌الملل عرصه دیپلماتیک و تعامل است؛ در عرصه بین‌الملل با شعار و هیاهو نمی‌شود پیش رفت؛ بلکه باید همه‌چیز را به درستی سنجید، واقعیت‌ها را دید، و براساس داشته‌ها و نداشته چانه‌زنی و مذاکره کرد، چراکه اقتصاد ملی بر پایه اقتصاد بین‌المللی شکل می‌گیرد و در این مسیر حرکت می‌کند.

نماینده پزشکیان نامزد ریاست جمهوری در استان هرمزگان، برجام را یکی از مهم‌ترین اسناد راهبردی نظام دانست و عنوان کرد: در زمان شکل‌گیری برجام، این مهم مورد تأیید همه ارکان نظام قرار گرفت و وزارت خارجه، مبتکر برجام نبود؛ بلکه اجرای برجام را برعهده داشت و به‌واسطه اجرای برجام میلیون‌ها دلار در ارکان مهم اقتصادی، نصیب کشور شد که از افتخارات آن دوران است.

ضرغامی خاطرنشان کرد: وادادگی به کشور‌های غربی یک هنر نیست؛ بلکه هنر دولت ایجاد تعامل بین‌المللی با جامعه جهانی و گرفتن امتیازات به سود کشور است و مذاکره با غرب اگر به نفع و منافع ملی لطمه نزند هم به نفع مردم و کشور است.

وی، قالب دولت‌های گذشته روحانی و هاشمی را جریانات راست سیاسی کشور خواند و افزود: اگرچه در این دولت‌ها، حمایت جریان اصلاحات را همراه داشتند، اما اغلب وزرای آقای هاشمی رفسنجانی و روحانی در آن زمان رویکرد سیاسی راستی داشتند و در دولت نخست‌وزیر سابق کابینه اقتصادی جریان راست شناخته شده بود و در دولت روحانی وی عضو جامعه روحانی مبارز یک تشکیلات اصولگرای راست سنتی بود.

وی با اشاره به سه اصل «عزت، حکمت و مصلحت» پرشکیان در اداره کشور بیان کرد: سیاست خارجی دولت پزشکیان بر این اصول استوار است و این اصول می‌تواند استمرار بخش مسیر توسعه‌ای کشور در رسیدن به توسعه همه‌جانبه باشد.

نمایندگان ۴ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع دانشجویان چه گفتند؟

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نمایندگان ۴ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع دانشجویان چه گفتند؟" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نمایندگان ۴ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع دانشجویان چه گفتند؟"، کلیک کنید.