نکات و ترفندهای eFootball

کونامی یک شبیه‌ساز هیجان‌انگیز فوتبال را با eFootball  به کامپیوتر و کنسول و حتی گوشی شما می‌آورد. با این بازی می‌توانید احساس یک مسابقه آرکید را تجربه کنید. در eFootball ، واقع‌گرایی مهمترین ویژگی است. در حالت جدید “DreamTeam”، می‌توانید تیم رویایی خود را بسازید و به مدیریت انتقال‌ها، تاکتیک‌ها و توسعه بازیکنان بپردازید.

ترفند های مهم ای فوتبال

در نکات و ترفندهای eFootball ، شما را با حالت‌های مختلف بازی، نحوه کارکرد قراردادها و چگونگی رسیدن به بالاترین سطح با تیم‌تان آشنا خواهیم کرد.

در ابتدا لازمه بگم بهتون که اگر شما بازیکن این گیم جذاب هستین حتما پیش اومده که به کوین نیاز پیدا بکنین برای همین پیشنهاد میکنیم اگر نیاز به انجام خرید کوین ای فوتبال داشتین از پی ام ای شاپ استفاده کنید که یک وبسایت معتبر هستش.

چه حالت‌های بازی در eFootball موجود است؟

کسانی که با این سری بازی‌ها آشنا هستند، با حالت‌های جدید بازی در eFootball  غافلگیر خواهند شد. یکی از این حالت‌ها، “Authentic Team” است. همانطور که از نامش پیداست، در این حالت با تیم‌های واقعی مانند بایرن مونیخ یا بارسلونا بازی می‌کنید. آمار بازیکنان به‌روز بوده و با آپدیت‌ها به‌روزرسانی می‌شوند. شما می‌توانید به صورت آنلاین با دیگر بازیکنان یا به صورت آفلاین با AI بازی کنید.

در مقابل، می‌توانید در حالت جدید “DreamTeam” تیم رویایی خود را بسازید. این حالت ترکیبی از Ultimate Team فیفا و حالت Manager است. شما بازیکنان (کارت‌ها) و مربیان متناسب با سبک بازی خود را انتخاب می‌کنید. می‌توانید در برابر AI بازی کنید یا با تیم‌های دیگر در یک لیگ آنلاین با تقسیم‌بندی‌های مختلف رقابت کنید.

بر خلاف حالت “Authentic Team”، در حالت DreamTeam می‌توانید مهارت‌های بازیکنان خود را هر زمانی ارتقا دهید. اما بازیکنان حرفه‌ای و تاکتیک‌های خود را با دقت انتخاب کنید زیرا به دست آوردن بازیکنان جدید نیازمند منابع است. بعداً به شما نشان خواهیم داد که این منابع چه هستند و چگونه می‌توانید آن‌ها را باز کنید.

ترفند های ایفوتبال

نکات و ترفندهای ای فوتبال : قراردادها

فعلاً نگاهی به ساختار حالت “DreamTeam” می‌اندازیم. یکی از نقاط مهم، قراردادها هستند. در بازی دو نوع قرارداد وجود دارد: Chance Deal و Nominating Contract.

قرارداد Chance Deal در eFootball  به شما اجازه می‌دهد تا یک بازیکن تصادفی از یک پیشنهاد متغیر را امضا کنید. اگر خوش‌شانس باشید، حتی ممکن است کارت‌های افسانه‌ای را باز کنید. اما احتمال بیشتری وجود دارد که بازیکنان “featured” یا کارت‌های استاندارد با ظاهر براق را دریافت کنید.

قرارداد Nominating مشابهی دارد. بازیکنانی که می‌توانید باز کنید بسته به قرارداد متفاوت هستند. اما بر خلاف Chance Deal، می‌توانید بازیکنان موجود را خودتان انتخاب کنید. این قرارداد قابل مقایسه با یک بازار انتقال است. اما در لیست بازیکنان تنها کارت‌هایی را پیدا خواهید کرد که در حال حاضر “ترند” هستند. این‌ها بازیکنانی هستند که اخیراً برای باشگاه واقعی خود عملکرد برجسته‌ای داشته‌اند.

توسعه بازیکن و کارایی تیم ایفوتبال

در ابتدای ایفوتبال ، بسیاری از بازیکنان برتر را در ترکیب خود نخواهید داشت، بنابراین باید از بازیکنان استاندارد استفاده کنید. اما این مشکلی نیست: با کمی مدیریت، بازیکنان پایین‌رده شما به سرعت سطح خود را افزایش می‌دهند. دو راه برای ارتقا بازیکن وجود دارد.

برای بالا بردن سطح یک بازیکن، او باید تعداد مشخصی بازی کند. یا می‌توانید از “برنامه‌های آموزش سطح” استفاده کنید که به عنوان پاداش‌های رویداد دریافت می‌کنید.

با هر ارتقا سطح، بازیکن امتیازهای توسعه دریافت می‌کند. با این امتیازها می‌توانید او را طبق میل خود ارتقا دهید. می‌توانید امتیازها را در ارزش‌های بازیکن (شوت، دریبل، دفاع و …) سرمایه‌گذاری کنید. اگر مطمئن نیستید کدام ارزش‌های بازیکن مهم هستند، از عملکرد پیشنهاد استفاده کنید تا امتیازها به‌طور خودکار اختصاص داده شوند.

از سوی دیگر، می‌توانید امتیازهای توسعه را در کارایی سبک بازی تیم نیز سرمایه‌گذاری کنید. “سبک بازی تیم” تاکتیک‌های تیم شما را توصیف می‌کند. در منوی [Strategy] می‌توانید سبک دلخواه خود را انتخاب کنید.

در مجموع پنج سبک بازی وجود دارد:

  • بازی مالکیت
  • ضد حمله سریع
  • ضد حمله با توپ بلند
  • بازی از پهلو
  • توپ بلند

بازیکنان شما در eFootball 2023 براساس تاکتیک‌های انتخابی شما عمل می‌کنند. به عنوان مثال، اگر تاکتیک ضد حمله سریع را انتخاب کنید، بازیکنان شما به شدت فشار می‌آورند و وقتی توپ را به دست می‌آورند، به سرعت به جلو می‌دوند. هر سبک بازی دارای نقاط قوت و ضعف خود است.

اما به یاد داشته باشید که امتیاز کارایی سبک بازی تیم بازیکن بسیار مهم است. اگر بازیکن شما امتیازی زیر ۵۰ داشته باشد، عملکرد کلی او ضعیف‌تر خواهد بود زیرا نمی‌تواند پتانسیل خود را به طور کامل توسعه دهد. با امتیاز ۷۰، بازیکن به پتانسیل خود می‌رسد. هر امتیاز بالاتر از آن، بازیکن را بهتر می‌کند و در نتیجه موفقیت شما افزایش می‌یابد!

بنابراین، امتیازهای توسعه خود را نه تنها در ارزش‌های بازیکن بلکه در کارایی سبک بازی تیم نیز سرمایه‌گذاری کنید. هدف شما باید دستیابی به امتیاز ۷۰ با بازیکنان مورد علاقه‌تان باشد تا بهترین عملکرد را داشته باشند.

ارزهای داخل بازی eFootball 

در eFootball  سه نوع ارز وجود دارد: eFootball Coins، GP، و eFootball Points.

با eFootball Coins می‌توانید بازیکنان را مستقیماً به خدمت بگیرید. بنابراین، شما لزوماً نیازی به قرارداد ندارید. تنها نکته منفی این است که کارت به صورت تصادفی از یک لیست متغیر انتخاب می‌شود. شما شانس دارید کارت‌های افسانه‌ای، کارت‌های “featured” و کارت‌های استاندارد را دریافت کنید. همچنین با eFootball Coins مربیان و دیگر آیتم‌های بازی را خریداری می‌کنید. می‌توانید سکه‌ها را با انجام وظایف روزانه یا با پول واقعی از فروشگاه به دست آورید.

با GP می‌توانید کارت‌های استاندارد و نسخه‌های براق آنها را خریداری کنید. انتخاب به شانس واگذار نمی‌شود و کاملاً به شما بستگی دارد. همچنین مربیان فوتبال را علاوه بر سکه‌ها با GP استخدام می‌کنید. این ارز را زمانی که مسابقات را برنده می‌شوید، پاداش‌های روزانه دریافت می‌کنید و وظایف داخل بازی را تکمیل می‌کنید، به دست می‌آورید.

eFootball Points یک ارز ارزشمند است. می‌توانید از آنها برای اضافه کردن بازیکنان افسانه‌ای و کارت‌های “featured” از یک لیست به تیم خود استفاده کنید. این امتیازها کمتر در بازی به دست می‌آیند، بلکه بیشتر در طول کمپین‌های خارج از بازی کسب می‌شوند. به عنوان مثال، می‌تواند تماشای یک استریم باشد. برای این کار، با این حال، حساب بازی شما باید به یک Konami ID لینک شده باشد.

نکات و ترفند های پنهان ایفوتبال

با این شش نکته ابتدایی به یک حرفه‌ای تبدیل شوید

مربی بر اساس مهارت‌های تاکتیکی بازیکنان انتخاب کنید هنگام ساخت تیم خود در ایفوتبال ، باید از قبل یک سبک بازی انتخاب کرده باشید. اگر مطمئن نیستید که کدام تاکتیک به شما می‌خورد، آن را در چند بازی آزمایش کنید. یا می‌توانید از بازیکن مورد علاقه خود به عنوان مثال استفاده کنید. به امتیازات کارایی سبک بازی تیم او نگاه کنید. به عنوان مثال، بکن‌باوئر با تاکتیک‌های مالکیت الهام‌بخش است. قبل از خرید بازیکنان دیگر، مطمئن شوید که آنها نیز همین سبک بازی را ترجیح می‌دهند.

این مورد برای مربی نیز صدق می‌کند. آنها نیز دارای امتیازات سبک بازی متفاوتی هستند. هرچه این امتیاز بالاتر باشد، باشگاه شما بهتر بازی می‌کند. بنابراین، در مثال بکن‌باوئر، ژاوی با امتیاز ۹۵ در تاکتیک‌های مالکیت، مربی ایده‌آل خواهد بود.

به بخش “اهداف” توجه کنید در eFootball  وظایف یا ماموریت‌های معمولی به نام “اهداف” وجود دارند. این‌ها چالش‌هایی مانند “زدن ۴ گل” هستند. با تکمیل آنها، پاداش‌های مختلفی دریافت می‌کنید. ابتدا، البته، GP و سکه دریافت می‌کنید. با دومی، می‌توانید “اهداف پرمیوم” را از فروشگاه خریداری کنید. این‌ها تکمیل سخت‌تری دارند اما پاداش‌های بهتری به همراه دارند.

اهداف منبع مهمی از درآمد و بخشی اساسی از بازی هستند. برخی از آنها در طول مسیر، همانطور که به نقاط عطف در حرفه خود می‌رسید، به دست می‌آیند. با این حال، هر هفته وظایف جدیدی وجود دارد. همیشه سعی کنید آنها را تا پایان هفته تکمیل کنید تا هیچ سکه یا GP را از دست ندهید.

هر از چند گاهی، کونامی بازیکنان خود را با کمپین‌های محدود زمانی که وعده غنایم زیادی می‌دهند، غافلگیر می‌کند. بنابراین، منوی “اهداف” را به طور منظم بررسی کنید تا هیچ ماموریتی را از دست ندهید!

بهبود بازیکنان ای فوتبال شما

وقتی در حالت “Dreamteam” بازی ایفوتبال  را شروع می‌کنید، ترکیب شما شامل ۲۳ بازیکن اصلی است. آمار و عملکرد این بازیکنان در ابتدا خیلی خوب نیست. طبیعی است که بخواهید این ترکیب استاندارد را با بازیکنان مورد علاقه خود جایگزین کنید و این کار منطقی است. اما دو مشکل وجود دارد.

اول، در ابتدای بازی پول کافی برای خرید همه بازیکنان برتر ندارید. دوم، قراردادها با کارت‌های افسانه‌ای فقط ۶۰ روز معتبر هستند. این یعنی بازیکنی مثل بکن‌باوئر پس از دو ماه تیم شما را ترک خواهد کرد. از طرفی، کارت‌های استاندارد برای ۳۶۵ روز با شما می‌مانند. برای تمدید قرارداد کارت‌های افسانه‌ای به بلیت‌های تمدید نیاز دارید که گران هستند! شما باید ۲۵,۰۰۰ امتیاز eFootball در فروشگاه بپردازید تا یک قرارداد را تمدید کنید.

به همین دلیل باید به یک هسته ثابت از پنج تا شش بازیکن افسانه‌ای پایبند باشید و فقط آنها را به طور منظم تمدید کنید. کارت‌های استاندارد فضاهای خالی را پر می‌کنند. بنابراین، باید به این بازیکنان نیز توجه کافی داشته باشید و به‌طور مداوم آنها را ارتقا دهید. با گذشت زمان، آنها نیز به ارزش‌های بالا دست خواهند یافت.

از شر همه بازیکنان تکراری و ناخواسته در ترکیب خود خلاص شوید

در نسخه قبلی eFootball ، شما بازیکنان تکراری را با کارت‌های دیگر معامله می‌کردید. این در نسخه 2022 دیگر ممکن نیست. در عوض، اکنون می‌توانید بازیکنان تکراری را آزاد کنید و در عوض امتیازهای توسعه دریافت کنید. همانطور که قبلاً گفتیم، می‌توانید از این امتیازها برای ارتقا بازیکنان خود استفاده کنید.

شما همچنین باید از شر کارت‌های افسانه‌ای تکراری خلاص شوید. زیرا معامله چنین کارت‌های نادری با تمدید قرارداد ارزشمند پاداش می‌گیرد! و با طراحی‌های مختلف کارت یک بازیکن گیج نشوید: کارت‌های افسانه‌ای یک بازیکن در چند نسخه وجود دارند، اما ارزش‌های آنها همیشه یکسان است. بنابراین، تصمیم‌گیری درباره اینکه کدام کارت را معامله کنید به سلیقه شما بستگی دارد.

مدیریت منابع (سکه‌ها، امتیازها، بلیت‌های تمدید قرارداد)

منابع در بازی ایفوتبال محدود هستند. ما قبلاً به شما گفته‌ایم که چگونه از ارز داخل بازی استفاده کنید: از بازیکنان استاندارد استفاده کنید، اهداف روزانه و هفتگی را کامل کنید و رویدادهای انحصاری را از دست ندهید. معامله کارت‌های تکراری نیز بخشی از آن است.

در مقایسه مستقیم، سکه‌ های eFootball با ارزش‌ترین هستند. پس از آن امتیازها و در نهایت GP قرار می‌گیرند. کارت‌های افسانه‌ای را فقط زمانی که تیم مورد نظر شما به نمایش گذاشته شده است با سکه‌ها بخرید. در نهایت، شما همچنان به شانس وابسته هستید. امتیازها را برای آیتم‌هایی مانند تمدید قرارداد مبادله کنید. GP را برای خرید مربی پس از تکمیل ترکیب خود با کارت‌های استاندارد پایدار ذخیره کنید.

حل مشکل استقامت بازیکنان ایفوتبال

ما همه آن را تجربه کرده‌ایم – بلافاصله پس از شروع نیمه دوم، بازیکنان شما از نفس می‌افتند. بازیکنان استاندارد به‌ویژه از مشکلات استقامت رنج می‌برند. برای برنده شدن در بازی، بازیکنان خسته را تعویض کنید. اما توجه داشته باشید که در eFootball فقط سه تعویض مجاز است.

اگر از استقامت بازیکنان خود کاملاً ناراضی هستید، باید استقامت و قدرت پایین‌تنه آنها را در توسعه بازیکن بهبود بخشید. هیچ‌کس دوست ندارد این کار را انجام دهد، زیرا امتیازهای کمتری برای آمارهای مهم‌تر باقی می‌ماند. اما چه فایده‌ای دارد که قوی‌ترین شوت را داشته باشید اگر مدافعان حریف همیشه سریع‌تر هستند؟

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نکات و ترفندهای eFootball" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, کسب و کار ایرانی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نکات و ترفندهای eFootball"، کلیک کنید.

‫5 دیدگاه ها