نیویورک تایمز: روسیه در حال ساخت انباری برای نگهداری سلاح های تسلیحاتی هسته ای خود در بلاروس است

نیویورک تایمز: روسیه در حال ساخت انباری برای نگهداری سلاح های تسلیحاتی هسته ای خود در بلاروس است

به گزارش آژیراک؛ روزنامه آمریکایی مدعی شد تصاویر ماهواره ای از ساخت یک انبار تسلیحات هسته ای توسط روسیه در بلاروس حکایت دارند.

به گزارش آژیراک؛ روزنامه «نیویورک تایمز» با استناد به تصاویر ماهواره ای و گفت وگو با کارشناسان سلاح های هسته ای اعلام کرد روسیه در حال ساخت انباری برای نگهداری سلاح های تسلیحاتی خود در مرکز بلاروس است.

به گفته این روزنامه، این مرکز هسته ای در 193 کیلومتری شمال اوکراین و در نزدیکی شهر «آسیپوویچی» بلاروس واقع شده است و در گذشته به عنوان انبار مهمات نیروهای مسلح بلاروس مورد استفاده داشت. تصاویر ماهواره ای که نیویورک تایمز به آن ها استناد کرده نشان می دهند. این تاسیسات حالا دارای مشخصه های منحصربه فردی است که روسیه در انبارهای تسلحیات هسته ای خود لحاظ می کند، از جمله منطقه فوق امنیتی با حصارکشی سه لایه.

از دیگر استنادات نیویورک تایمز یک سامانه پدافند هوایی جدید و سازه ای است که این روزنامه از آن با عنوان یک منطقه بارگیری سرپوشیده یاد کرده است، سازه ای که به یک پناهگاه زیرزمینی پنهان به سبک دوران شوروی متصل است.

این روزنامه اذعان کرده است که به دلیل ماهیت محرمانه فعالیت های هسته ای، ممکن است روسیه در دیگر نقاط بلاروس هم انبارهایی برای ذخیره سلاح های هسته ای ساخته باشد یا حتی برخی تسلیحات هسته ای خود را به آسیپوویچی منتقل کرده باشد، اما مستنداتی برای حمایت از این گفته ها وجود ندارد.

روسیه در سال 2022 سامانه موشکی اسکندر را به بلاروس ارسال کرد، سامانه ای که موشک های آن توانایی حمل کلاهک هسته ای را دارند. معمولا انبار تسلیحات هسته ای باید در نزدیکی یک پایگاه نظامی ساخته شود، پایگاهی که توان استفاده از آن سلاح ها را داشته باشد. گفتنی است که موشک های اسکند روسیه هم دقیقا در شهر آسیپوویچی مستقر شده اند.

310310

نیویورک تایمز: روسیه در حال ساخت انباری برای نگهداری سلاح های تسلیحاتی هسته ای خود در بلاروس است

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نیویورک تایمز: روسیه در حال ساخت انباری برای نگهداری سلاح های تسلیحاتی هسته ای خود در بلاروس است" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نیویورک تایمز: روسیه در حال ساخت انباری برای نگهداری سلاح های تسلیحاتی هسته ای خود در بلاروس است"، کلیک کنید.