هشدار تشدید بارش ها و خسارت به محصولات کشاورزی در 3 استان کشور

کارشناس سازمان هواشناسی از صدور هشدار نارنجی برای 12 استان کشور خبر داد و گفت: خیزش گرد و خاک و تشدید بارش تگرگ بیشتر در شمال اصفهان و دامنه های جنوبی البرز مرکزی پیش بینی می شود.

هشدار تشدید بارش ها و خسارت به محصولات کشاورزی در 3 استان کشور

آفتاب نیوز :

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی برای 12 استان کشور به دلیل تشدید بارش ها و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی در اکثر نقاط کشور، گفت:  در استان های شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، مناطقی از اردبیل، سواحل دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز، همچنین استان های مرکزی، قم، نیمه شمالی اصفهان و یزد، نقاطی از ارتفاعات زاگرس مرکزی واقع در جنوب غرب و غرب کشور افزایش ابر گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی به ویژه در ساعات بعد از ظهر پیش بینی می شود؛ البته خیزش گرد و خاک و بارش تگرگ به ویژه در شمال اصفهان و دامنه های جنوبی البرز مرکزی دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی در ادامه تاکید کرد: دوشنبه در ارتفاعات البرز شرقی و ساعت بعد از ظهر در ارتفاعات واقع در شمال غرب رگبار پراکنده انتظار می رود، روز سه شنبه در شرق سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز شرقی در سمنان و در غرب خراسان رضوی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می دهد.

وی افزود: همچنین طی سه روز آینده مناطقی از شمال شرق و شرق کشور به ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید و خیزش گردو خاک پیش بینی می شود و از روز سه شنبه روند افزایش دما در غالب مناطق کشور حاکم خواهد شد.

نقشینه تصریح کرد: برای روز های چهارشنبه و پنجشنبه جوی آرام و پایدار در کشور مستقر است و تنها ساعات بعد از ظهر در دامنه های شمالی، البرز مرکزی و شمال استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می دهد.

هشدار تشدید بارش ها و خسارت به محصولات کشاورزی در 3 استان کشور

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هشدار تشدید بارش ها و خسارت به محصولات کشاورزی در 3 استان کشور" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هشدار تشدید بارش ها و خسارت به محصولات کشاورزی در 3 استان کشور"، کلیک کنید.