گرمای سوزان در غرب آمریکا

گرمای سوزان در غرب آمریکا

سرویس ملی هواشناسی ایالات متحده هشدار داد گرمای طاقت فرسایی که مناطق غربی این کشور را دربرگرفته، اکنون به تعداد بیشتری از شهرها سرایت کرده است.

به گزارش آژیراک، سرویس ملی هواشناسی آمریکا هشدار داد شرایط خطرناک آب و هوایی به خاطر تشدید گرما در بخش هایی از کالیفرنیا، ناحیه وسیعی موسوم به حوضه بزرگ، جنوب غرب و جنوب تگزاس تا امروز (جمعه) ادامه یافته است.

هشدار گرما در اوایل روز جمعه به وقت محلی برای بیش از 25 میلیون نفر به قوت خود باقی مانده و رکوردهای گسترده دما در کالیفرنیا، نوادا و آریزونا شکسته شده است از جمله در «فینیکس»، مرکز ایالت آریزونا، جایی که گرمای شدید 11 نفر از کسانی را که منتظر ورود به یک گردهمایی تبلیغاتی ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا بودند، راهی بیمارستان کرد.

زمانیکه ترامپ در این کارزار تبلیغاتی در کلیسای بزرگی در فینیکس روی صحنه رفت، دمای هوا 44 درجه سانتیگراد بود.

به گزارش بی بی سی، روز پنجشنبه سرویس ملی هواشناسی آمریکا اعلام کرد گرمای بی سابقه ای را در کالیفرنیا و بخش هایی از نوادا و آریزونا پیش بینی می کند.

در فینیکس امروز هشدار گرمای بیش از حد صادر شده و از مردم خواسته شده است مدت زمان بیرون از خانه را محدود کنند و نوشیدنی به همراه خود داشته باشند.

به گفته کارشناسان آمریکایی، گرمای شدید بیش از هر پدیده آب و هوایی دیگری عامل مرگ و میر در این کشور است.

بنابر اعلام آکسیوس، همچنین تجزیه و تحلیل هفته گذشته آسوشیتدپرس از داده های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا (CDC) نشان داد بیش از 2300 گواهی فوت در ایالات متحده در سال 2023 با گرمای بیش از حد مرتبط بوده است.

کارشناسان می گویند با ثبت رکوردهای دمایی جدید، این نگرانی وجود دارد که در سال 2024 شاهد مرگ و میرهای بیشتر ناشی از گرما در ایالات متحده باشیم.

پایان خبر آژیراک

گرمای سوزان در غرب آمریکا

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "گرمای سوزان در غرب آمریکا" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "گرمای سوزان در غرب آمریکا"، کلیک کنید.