واکنش روسیه به عضویت ونزویلا در بریکس

واکنش روسیه به عضویت ونزویلا در بریکس

به گزارش آژیراک سرگیی ورشینین در حاشیه افتتاحیه نشست منطقه ای کمیته ویژه استعمار زدایی سازمان ملل که از 14 تا 16 ماه مه در کاراکاس ونزویلا برگزار شد، گفت که درباره موضوع الحاق ونزویلا به بریکس با وزارت خارجه ونزویلا گفت وگو کرده است.

به نقل از آژیراک به گفته ورشینین «ما موقعیت ونزویلا را با احترام می بینیم و آن را از نقطه نظر ماهیت بسیار استراتژیک روابط دوجانبه خود در نظر می گیریم. اما طبیعتاً این به سازمان (بریکس) مربوط می شود و فقط به موقعیت ملی روسیه مربوط نمی شود که من در مورد آن صحبت کنم.»

این دیپلمات روسی گفت: «این در مورد این واقعیت است که همه اعضای سازمان به طور مشترک چنین تصمیماتی را اتخاذ می کنند.»

در ماه مه 2023، نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزویلا گفت که کاراکاس مایل است به عضویت بریکس درآید تا «در ساخت این معماری جدید و سیاست جهانی شرکت کند.»

وزیر امور خارجه ونزویلا، ایوان گیل، در نوامبر 2023 گفت که انتظار می رود قالب مشارکت ونزویلا در بریکس در نشست سران این گروه در روسیه در سال 2024 مورد بحث قرار گیرد.

سرگیی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در نوامبر 2023 گفت که روسیه از علاقه ونزویلا برای پیوستن به بریکس استقبال می کند و مسکو از تمایل کاراکاس برای همکاری فعال با این اتحادیه حمایت خواهد کرد.

بریکس در سال 2009 به عنوان یک پلتفرم همکاری برای بزرگترین اقتصادهای نوظهور جهان تاسیس شد که برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی را گرد هم می آورد. در اول ژانویه 2024، این بلوک مصر، اتیوپی، ایران و امارات متحده عربی را هم پذیرفت.

شهر کازان روسیه میزبان اجلاس سران بریکس 2024 از 22 تا 24 اکتبر خواهد بود.

311311

واکنش روسیه به عضویت ونزویلا در بریکس

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "واکنش روسیه به عضویت ونزویلا در بریکس" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "واکنش روسیه به عضویت ونزویلا در بریکس"، کلیک کنید.