خواص پودر شکلات داغ حاوی عصاره قارچ گانودرما

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است. امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است. از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

خواص پودر شکلات داغ حاوی عصاره قارچ گانودرما

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد. طبع شکلات داغ گرم می باشد و یک لیوان شکلات داغ دارای 370 کالری است. هات چاکلت حاوی مقادیر زیادی فلاونویید است که به عنوان یک آبرسان قوی برای پوست عمل کرده و به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی از پوست در برابر اشعه های مضر نور خورشید محافظت می کند. مصرف مقادیر بالای کافیین در دوران بارداری، خطر سقط جنین را افزایش می دهد. زنان باردار می توانند روزانه حداکثر تا 200 میلی گرم کافیین استفاده کنند. 100 گرم شکلات داغ حاوی 2 میلی گرم کافیین می باشد.

تحقیقات نشان داده که نوشیدن یک فنجان قهوه فوری سوپریم همراه باپودرقارچ گانودرماوجینسینگ 20 دقیقه قبل از غذا اشتها را تا 50 درصد کاهش داده و باعث افزایش چربی سوزی و متابولیسم بدن می شود. شکلات داغ حاوی مقادیر بالایی آنتی اکسیدان و ویتامین می باشد که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و به پیشگیری و درمان سرماخوردگی کمک می کند. فلاونویید های موجود در شکلات داغ با پردازش نیتریک اکسید جریان خون را بهبود می بخشند و به کاهش فشار خون بالا کمک می کنند. فلاونویید های کاکایو موجود در شکلات داغ جریان خون را در بدن بهبود می بخشد و برای پیشگیری و درمان بیماری های قلبی و عروقی مفید است.

مطالعات انجام شده نشان می دهد که مصرف شکلات داغ می تواند با افزایش جریان خون مغز باعث تقویت حافظه شده و از بیماری های آلزایمر و زوال عقل پیشگیری کند. نوشیدن شکلات داغ پس از تمرینات بدنسازی به آرامش عضلات کمک می کند، تحقیقات انجام شده توسط محققان دانشگاه پنسیلوانیا نشان داده که پروتیین موجود در شکلات می تواند ماهیچه ها را شل کند و درد بعد از تمرین را کاهش دهد. طبع شکلات داغ گرم می باشد. شکلات داغ سرشار از آنتی اکسیدان ها و فلاونویید ها، برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با شکلات داغ

شکلات داغ که به نام هات چاکلت هم شناخته می شود نوعی نوشیدنی داغ است که از ترکیب شکلات آب شده، پودر کاکایو، شیر داغ یا آب و شکر تهیه می شود. شکلات داغ با شیر خالص و شکر، یکی از نوشیدنی های محبوب مردم جهان است. خواص هات چاکلت (شکلات داغ) بسیار زیاد است، از جمله آنکه ذهن را پویا می کند و برای رفع استرس، افسردگی، غم و اضطراب به کاربرد دارد. نام علمی شکلات، تیوبروما کاکایو است و مردم یونان باستان، آن را ماده ای از سوی خدا می دانستند. شکلات داغ با شیر و شکر یکی از نوشیدنی های محبوب در دنیاست.

جالبه بدونین اسم تخصصی این شکلات، (تیوبروما کاکایو) هست. معمولاً سلیقه های مختلف از این نوشیدنی استقبال می کنن، هات چاکلت فواید زیادی داره که در ادامه می خواهیم به شما بگیم! اولین بار مهاجران اسپانیایی در قرن شانزدهم، شکلات رو از قاره امریکا به اروپا آوردن و سپس شکلات داغ به عنوان یک نوشیدنی مخصوص که خواص دارویی داره مورد استفاده قرار گرفت. درگذشته هات چاکلت رو با شکلات خالص تهیه می کردن، به همین دلیل طعم تلخی داشت، اما بعد از گذشت مدت زمانی اسپانیایی ها کمی شیرینی بهش اضافه کردن و بدین ترتیب طعم جدیدی از هات چاکلت به وجود اومد.

خواص شکلات داغ برای لاغری و چاقی

تحقیقات نشان داده که نوشیدن یک فنجان شکلات داغ 20 دقیقه قبل از غذا اشتها را تا 50 درصد کاهش داده و باعث افزایش چربی سوزی و متابولیسم بدن می شود.زیاده روی در مصرف شکلات داغ یا هات چاکلت باعث چاقی و افزایش وزن می شود. مخوصا اگر میزان شکر مورد استفاده در تهیه آن خیلی زیاد باشد.مصرف لبنیات به کاهش چربی های بدن کمک می کند. قهوه ماسالا با قارچ گانودرما 20 عددی ، به عنوان یک محصول سلامتی، از ترکیبی منحصر به فرد از قهوه و خواص گانودرما بهره می برد. شکلات تیره نیز می تواند روند هضم را کند تر کرده و باعث ایجاد احساس سیری در فرد شود و بنابراین یک فنجان شکلات داغ میان وعده مناسبی برای افراد دارای اضافه وزن می باشد. مصرف بیش از حد شکلات داغ به علت کالری فراوان آن موجب افزایش وزن خواهد شد.

یک لیوان شکلات داغ 40 گرم شکر و 16 گرم چربی داردو کالری آن 370 است . پس خوردن شکلات داغ موجب اضافه وزن و چاقی می شود زیرا به تنهایی به اندازه یک وعده غذایی کالری دارد. در مرحله اول باید شیر را در داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید.سپس پودر کاکایو و شکر را در یک ظرف مخلوط کنید و آن ها را به تدریج به شیر اضافه کنید.زمانی که پودر کاکایو و شکر در شیر حل شد، وانیل را به آن اضافه کنید و هم بزنید.سپس حرارت را در حالت متوسط قرار دهید و شکلات ذوب شده را به آن اضافه کنید. شیر را هم بزنید تا شکلات کاملا در شیر حل شود. زمانی که شکلات کامل حل شد،

شیر را از روی حرارت بردارید. نوشیدنی شما آماده است. آن ها را در فنجان بریزید و در صورت تمایل با خامه یا پاستیل تزیین کنید. پودر کاکایو، عسل، وانیل و اندکی (نوک قاشق چای خوری) نمک را با هم مخلوط کنید.استفاده از نمک در نوشیدنی های شکلاتی طعم آن را بهتر می کند.مواد خشک را در یک شیرجوش ریخته و شیر بادام را به آن اضافه کنید، ظرف را روی حرارت بالا قرار دادهو با یک همزن دستی به خوبی هم بزنید تا مواد کاملا در شیر حل شوند.وقتی به نقطه جوش رسید و غلیظ شد نوشیدنی شما آماده است. در صورت تمایل می توانید شکلات داغ با کمی دارچین و شکلات رنده شده تزیین کنید.

شکلات داغ برای سرماخوردگی : با وجود این که برخی مطالعات حاکی از آنند که مصرف لبنیات در دوره سرما خوردگی باعث به وجود آمدن خلط در گلو فرد می شوند اما با این حال سایر تحقیقات دارای نتایجی مقایر با این عقیده بوده اند و محققان بر این باورند که مصرف شیر داغ باعث برطرف شدن گلو درد و سرفه می شود. شکلات داغ حاوی مقادیر بالایی آنتی اکسیدان و ویتامین می باشد که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و به پیشگیری و درمان سرماخوردگی کمک می کند. علاوه بر این تیوبرومین موجود در هات چاکلت برای درمان سرفه و گلودرد مفید می باشد.

شکلات داغ برای پریودی خوبه : یکی از شایع ترین بیماری ها در زنان کم خونی است که شکلات داغ راه درمان آن است. تحقیقات نشان داده است که مصرف شکلات داغ در زنان باعث کاهش ابتلای آنها به سکته مغزی می شود. مصرف شکلات داغ به کاهش دردهای قاعدگی و همچنین بهبود خلق و خو در این دوران کمک می کند. شکلات داغ می تواند به جلوگیری از پره اکلامپسی کمک کند. پره اکلامپسی یکی از چندین علل تولد نوزاد نارس است که متاسفانه جان بسیاری از نوزادان را می گیرد. دانشمندان دو دانشگاه آمریکایی تاکید کردند که خلق وخوی رمانتیک زنان پس از خوردن شکلات تشدید می شود.

محققان دانشگاه درکسل و پنسیلوانیا در آمریکا ثابت کردند که خوردن شکلات داغ سبب تقویت خلق وخوی رمانتیک زنان می گردد و به مردان پیشنهاد دادند که از این واقعیت برای جلب توجه زنان استفاده کنند. شکلات داغ می تواند خطر بروز حمله قلبی در خانم ها را کاهش دهد. با توجه به اهمیت جوان ماندن برای خانم ها، می توانند با مصرف به اندازه شکلات داغ، روند پیری خود را کاهش دهند و در این زمینه دارا بودن فلانوییدها و آنتی اکسیدان ها از جمله مواردی هستند که می تواند عاملی برای جوان ماندن باشند. شکلات داغ و فشار خون فلاونویید های موجود در شکلات داغ با پردازش نیتریک اکسید جریان خون را بهبود می بخشند و به کاهش فشار خون بالا کمک می کنند.

طبق مطالعات پزشکی انجام شده در آلمان، شکلات تلخ و ویتامین D و کلسیم موجود در شیر سبب کاهش فشار خون در افرادی که از فشار خون بالا رنج می برند می شود. فواید شکلات داغ برای مغز محققان کشف کرده اند که شکلات تلخ می تواند از مغز در بروز سکته مغزی و صدمات ناشی از آن محافظت کند. قهوه های گانودرما دکتر بیز حاوی تری ترپنوییدها و اسیدهای آمینه است. این قارچ آدابتوژن (سازش زا) بوده و متابولیسم بدن را متعادل میکند. گانودرما لوسیدوم هزاران سال در طب سنتی ژاپن و چین باستان مورد استفاده قرارگرفته و ژاپنی ها به آن رِیشی به معنی “پادشاه گیاهان” می گویند.

این قارچ با قدمت بیش از 2 هزار سال در چین به عنوان گیاه جاودانگی شناخته شده است و از نظر خواص به دلیل دارا بودن انرژی دارویی فراوان، قابل مقایسه با هیچ گیاهی نیست. حاوی 400 بیو مولکول مختلف که بطور عمده عبارتند از 140 نوع تری ترپن ها، پلی ساکارید ها، ژرمانیوم ارگانیک و 154 نوع آنتی اکسیدان می باشد که در تنظیم و پیشگیری هر نوع بیماری حتی بیماری های لاعلاج از جمله سرطان و اچ آی وی موثر می باشد. محققان نشان داده اند که کاکایو حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که مانع از ابتلا به سرطان می شود. همچنین کاکایو فرایند گوارش را تسهیل می کند.

فلاونویید موجود در کاکایو برای سلامت شریان های سرخرگی مفید است. بعلاوه، فلاونول ها می توانند به رقیق شدن خون در رگ ها و جلوگیری از انعقاد خون روی دیواره ها کمک کنند. تحقیقات توسعه علوم انجمن آمریکا هم نشان داده که نوشیدن شکلات داغ کمک می کند تا بهتر فکر کنید و خواب راحت تری داشته باشید. فلاونوییدهای موجود در این نوشیدنی، جریان خون و اکسیژن رسانی به مغز را افزایش می دهند. از آنجا که زوال عقل ناشی از کاهش جریان خون به مغز است، محققان معتقدند که با کمک این نوشیدنی می توان از آن جلوگیری کرد.

شکلات داغ حاوی سروتونین است که باعث ترشح اندورفین می شود و به این ترتیب افراد بعد از نوشیدن آن احساس نشاط و سرزندگی دارند که در نتیجه ضد افسردگی است. بعلاوه، پودر کوکوآ که برای تهیه شکلات داغ استفاده می شود سرشار از پتاسیم، مس، منیزیم، آهن و دیگر ویتامین ها و موادمعدنی مهم است که بدن شما را در برابر کم خونی، دیابت نوع 2 و مشکلات قلبی مصون میدارد. در این محصول از خرنوب به عنوان شیرین کننده ی طبیعی و گیاهی استفاده شده است. فواید گیاه خرنوب: مفید در درمان سرفه، مفید در درمان تنگی نفس، مفید در کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و…)

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "خواص پودر شکلات داغ حاوی عصاره قارچ گانودرما" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی, کسب و کار ایرانی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "خواص پودر شکلات داغ حاوی عصاره قارچ گانودرما"، کلیک کنید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.