گروسی: به احترام عزاداری ها، مذاکرات با ایران با وقفه کوتاهی مواجه شده است

گروسی: به احترام عزاداری ها، مذاکرات با ایران با وقفه کوتاهی مواجه شده است

به گزارش آژیراک، «رافایل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران گفت شهادت آیت الله «سیدابراهیم رییسی» رییس جمهور و «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران که از دیروز مراسم های تشییع و وداع با آن ها در شهرهای مختلف ایران آغاز شده، در مذاکرات آژانس با ایران وقفه ایجاد کرده است.

رییس جمهور ایران، روز یک شنبه، برای افتتاح سد مرزی «قیزقلعه سی» به استان آذربایجان شرقی سفر کرده بود و بالگرد حامل او در مسیر بازگشت به تبریز در « جنگل دیزمار» در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد. در پی این حادثه، رییس جمهور و وزیر خارجه ایران به شهادت رسیدند.

به گزارش آژیراک، مراسم وداع با «شهدای خدمت» و تشییع آن ها از دیروز آغاز شده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که گروسی در گفت وگویی بیان کرد: «آن ها در حال حاضر عزادار هستند که من باید به آن احترام بگذارم اما وقتی این مراسم ها تمام شود، باز هم مشغول گفت وگو خواهیم شد».

گروسی گفت: «این یک وقفه کوتاه بوده است که امیدوارم ظرف چند روز برطرف شود».

مدیرکل آژانس افزود که این نهاد برنامه دارد گفت وگوهای فنی با ایران را ادامه دهد اما هنوز به دلیل ضایعه رخ داده در ایران میسر نشده است.

گروسی در سفر اخیر خود با ایران بر سر تداوم همکاری های آژانس با ایران به توافق هایی دست یافت.

310310

گروسی: به احترام عزاداری ها، مذاکرات با ایران با وقفه کوتاهی مواجه شده است

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "گروسی: به احترام عزاداری ها، مذاکرات با ایران با وقفه کوتاهی مواجه شده است" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "گروسی: به احترام عزاداری ها، مذاکرات با ایران با وقفه کوتاهی مواجه شده است"، کلیک کنید.