ارائه 360 هزار خدمت درمانی به حجاج در عربستان

ارائه 360 هزار خدمت درمانی به حجاج در عربستان

ستاد عملیات بهداشت و درمان هلال احمر در حج تمتع 1403 با صدور اطلاعیه ای از ارائه بیش از 360 هزار خدمت بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی در عربستان تا امروز خبر داد.

به گزارش آژیراک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ اطلاعیه شماره 6 ستاد عملیات بهداشت و درمان هلال احمر در حج تمتع 1403 به شرح زیر است:

1- از شروع عملیات بهداشتی و درمانی هلال احمر در حج تمتع سال جاری، 361 هزار و 351 خدمت (شامل ویزیت عمومی و تخصصی، دارو و نسخه، خدمات پاراکلینیک، پرستاری، امداد و انتقال و ….) به زائران ارائه شده که از این میزان، 322 هزار و 954 خدمت در مکه و 38 هزار و 397 خدمت در مدینه ارائه شده است. در حال حاضر 22 زائر در بیمارستان هلال احمر و 18 زائر در بیمارستان سعودی بستری هستند.

2- از امروز 7 ذی الحجه، عزیمت زائران و ضیوف الرحمن به سرزمین منا و عرفات آغاز شده و طبق هماهنگی ها، تیم های پزشکی و درمانی هلال احمر در 9 درمانگاه و 2 بیمارستان صحرایی در منا و عرفات برای خدمت درمانی به حجاج ایرانی حضور دارند.

3- اهل تسنن، امروز از مکه مُحرم شده و وارد منا می شوند و درمانگاه هلال احمر در حال خدمت به زائران ایرانی اهل تسنن است.

4- بر اساس پیش بینی هواشناسی عربستان در ایام تشریق امسال درجه حرارت هوا گرمتر از سال قبل خواهد بود و دمای هوا به 48 تا 50 درجه می رسد. بنابراین به زائران اکیدا توصیه می شود که با توجه به گرمای هوا و تابش مستقیم   آفتاب، در چادرهای تدارک دیده شده که وسایل و امکانات سرمایشی دارند، بمانند و دعا و نیایش خود را به جا بیاورند و تا حد ممکن از تردد در ساعات گرم بپرهیزند.

5- مهم ترین دغدغه تیم های درمانی، احتمال گرمازدگی زائران و مهمترین نکته برای جلوگیری از گرمازدگی، مصرف آب و مایعات فراوان است.

6-تمهیدات لازم برای پیشگیری از شیوع بیماری های واگیر در میان حجاج انجام شده است. علاوه بر بیمارستان صحرایی برپا شده در عرفات و منا و مرکز درمانی مشعر، تیم های بهداشتی و مدیریت پیشگیری از بیماری های واگیر در میان زائران حاضر و در حال فعالیت در این زمینه هستند.

7- هشت تیم واکنش سریع درمانی هلال احمر برای خدمت به زائران در منا و عرفات در آماده باش هستند تا در صورت نیاز و حوادث احتمالی، در صحنه خدمت حاضر شوند.

380 نفر کادر بهداشتی و درمانی هلال احمر برای خدمت به زائران کشورمان در عربستان حضور دارند. (به ازای هر 600 زائر یک پزشک انتخاب شده تا خدمات بهداشتی و درمانی را ارائه دهند.) این کادر شامل پزشکان، پرستاران، امدادگران و … بوده و هلال احمر با فعالیت 24 ساعته، آماده خدمت رسانی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی است.

پایان خبر آژیراک

ارائه 360 هزار خدمت درمانی به حجاج در عربستان

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ارائه 360 هزار خدمت درمانی به حجاج در عربستان" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ارائه 360 هزار خدمت درمانی به حجاج در عربستان"، کلیک کنید.