پرسشنامه یادگیری کودکان

این پرسشنامه توسط استیل در سال 2004 ساخته شده است.هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی و تشخیص کودکان پیش از دبستان با ناتوانی های یادگیری عصب روان شناختی/ تحولی پیش از دبستان می باشد.این پرسشنامه دارای 22 سوال است. روایی و پایایی پرسشنامه فهرست وارسی نشانه های ناتوانی های یادگیری کودکان پیش از دبستان تایید شده است.

8 نکته ی طلایی درباره ی تاثیر بازی در یادگیری کودکان - پژوهشگاه علمی (تحلیل آماری و پرسشنامه استاندارد )

اختلال یادگیری چیست؟

اختلال یادگیری نوعی اختلال روان شناختی است که بر پیشرفت و عملکرد تحصیلی تاثیر منفی می گذارد؛ این اختلال در صورت عدم درمان و تشخیص نشانه ها پیامدهای منفی قابل توجهی بر روند تحصیل دانش آموز می گذارد. این اختلال، یکی از شایع ترین اختلالات در دوران مدرسه است.

استیل پژوهشگری است که به بررسی اختلالات یادگیری عصب روان شناختی یا تحولی پرداخته است؛ او این دسته از اختلالات را اختلالاتی تعریف می کند که به دوره پیش از دبستان مربوط می شود و مشکلاتی را در کسب مهارت ها به وجود می آورد. گفته می شود وجود اختلالات عصب روان شناختی در دوره پیش از دبستان، مقدمه ای برای ابتلا به اختلال یادگیری و ناتوانی های یادگیری در دوران تحصیلی است.

پیش از این اشاره کردیم، اختلال یادگیری که یک اصطلاح کلی برای توصیف مشکلات یادگیری است، یک اختلال متداول در دوره مدرسه است؛ این اختلال شایع ارتباطی با انگیزه و اشتیاق تحصیلی ندارد. همچنین این اختلال با سطح هوش نیز در ارتباط نیست؛ به عنوان مثال، یک فرد باهوش می تواند به اختلال یادگیری مبتلا شود.

نکته حایز اهمیت آن است که کودک یا نوجوان مبتلا به اختلال یادگیری لزوما کم هوش یا تنبل نیست؛ او می تواند به اندازه دیگران باهوش باشد اما ابتلا به این اختلال بر روند دریافت و پردازش و یادگیری اطلاعات توسط او تاثیر می گذارد. متاسفانه برخی از افراد سودجو و یا فروشگاه های تازه کار، نمونه های بی کیفیت از لباس نظامی بچگانه را در بازار عرضه می کنند که ممکن است موجب ایجاد بیماری های پوستی در کودکان شده و یا بعد از یکبار شستشو بافت و شکل خود را از دست بدهند.

اختلال یادگیری شامل مشکلاتی در خواندن، نوشتن، ریاضیات، شنوایی و گفتار و استدلال می شود؛ درک اطلاعات، نحوه ای که آن ها اطلاعات را می شوند یا می بینند با دیگران متفاوت است و همین منجر به ناتوانی در یادگیری می شود اما این اختلال در صورتی که به موقع تشخیص داده شود، می تواند درمان شود و در این صورت مانعی در مسیر موفقیت تحصیلی نمی باشد.

مشکلاتی در تلفظ کلمات، یافتن کلمه مناسب، تشخیص ریتم و قافیه، یادگیری الفبا، جمع و تفریق، حل مسایل رباضی، مشکلاتی در نوشتن یا رنگ آمیزی، مشکل در حل سوالات تشریحی، دست خط بد، مشکل در بیان افکار، مشکلاتی در برقراری ارتباط با دیگر همکلاسی ها، مهارت های انضباطی سطح پایین و غیره برخی از نشانه های اختلال یادگیری می باشد. توجه به نقاط مثبت و عطف رشدی می تواند به تشخیص به هنگام این اختلال و تسریع فرآیند درمان کمک کند.

این پرسشنامه، ابراز معتبری در زمینه ارزیابی و تشخیص کودکان پیش از دبستان با ناتوانی های یادگیری عصب روان شناختی/ تحولی پیش از دبستان می باشد؛ در صورت تمایل به ارزیابی این متغیر می توانید از این پرسشنامه استفاده کنید.

پرسشنامه مشکلات یادگیری کلورادو (CLDQ)

در مشکلات یادگیری، مهارت ها و کارآیی دانش آموز به طور قابل ملاحظه ای پایین تر از سطح مورد انتظار می باشد و با پیشرفت تحصیلی و با فعالیت های روزمره که مستلزم به کارگیری این مهارت ها هستند تداخل ایجاد می کند و این امر ناشی از نقص در دستگاه های حسی – حرکتی و یا اختلالات عصبی نمی باشد.

اصطلاح اختلالات یادگیری را اولین بار سامویل کرک در سال 1963 در انجمنی از والدین که در شهر نیویورک تشکیل شده بود، پیشنهاد کرد. اداره آموزش و پرورش آمریکا اختلال یادگیری را چنین تعریف می کند: اختلال در یک یا چند فرآیند اساسی روانشناختی که در فهم یا کاربرد زبان گفتاری یا نوشتاری ایجاد مشکل کرده و ممکن است به صورت توانایی ناقص در گوش دادن، فکر کردن، صحبت کردن، خواندن، نوشتن، هجی کردن کلمات یا محاسبات ریاضی، ظاهر گردد. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه مشکلات یادگیری کلورادو (CLDQ)

پرسشنامه مشکلات یادگیری کلورادو (CLDQ) توسط ویلکات و همکاران در سال 2011 تهیه شده و مشکلات یادگیری را متشکل از پنج عامل اساسی خواندن، حساب کردن (ریاضی)، شناخت اجتماعی، اضطراب اجتماعی، و عملکردهای فضایی می داند که موجب مشکلات یادگیری می شوند. این پرسشنامه حاوی 20 آیتم می باشد که توسط والدین یا معلمان دانش آموزان تکمیل می شود.

نمره گذاری پرسشنامه مشکلات یادگیری کلورادو (CLDQ)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری کامل پرسشنامه مشکلات یادگیری کلورادو (CLDQ) کرده اند. در این فایل علاوه بر نمره گذاری هر یک از 20 عبارت، پنج زیرمقیاس نیز قابل محاسبه است. لباس پلیس ویژه بچه گانه باعث افزایش اعتمادبه نفس در کودکان شده به همین دلیل معمولا والدین برای فرزندان خود این لباس را تهیه می کنند.

خرید و دانلود پرسشنامه مشکلات یادگیری کلورادو (CLDQ)

شما می توانید با خرید و دانلود پرسشنامه مشکلات یادگیری کلورادو (CLDQ) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

1- ارایه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

2- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو

3- پایایی و روایی ایرانی و خارجی پرسشنامه با رفرنس معتبر

4- نمره گذاری کامل پرسشنامه مشکلات یادگیری کلورادو (CLDQ)

5- سابقه و تاریخچه پرسشنامه مشکلات یادگیری کلورادو (CLDQ)

6- پایه های نظری مرتبط با مشکلات یادگیری

7- پاسخگویی سریع به سوالات شما

اهداف پرسشنامه تشخیص انواع مشکلات یادگیری چیست ؟تشخیص نشانه های قوت و ضعف دانش آموزان در زمینه های مختلف دیداری، شنیداری، ادراکی و استدلال، درک و فهم، سرعت عمل، جهت یابی ، دقت و تمرکز و… ، تشخیص انواع مشکلات یادگیری، بررسی دقیق و منحصر به فرد علت بروز اختلال خواندن، اختلال ریاضی و اختلال نوشتن، شناسایی مشکلات دانش آموز و طراحی طرح درمان و…

مخاطب  پرسشنامه تشخیص انواع مشکلات یادگیری چه گروهی هستند؟

تمامی مربیان مراکز مشکلات یادگیری، روان شناسان، مشاوران ، آموزگاران و والدینی که علاقمند به درک و تشخیص اختلال یادگیری هستند

این  فایل در چه قالبی ارایه شده است؟

این محصول به صورت پرسشنامه و در 55 صفحه با فرمت pdf و قابل پرینت بوده و سیاه و سفید می باشد.  در این مقاله فروش ویژه نظامی لباس پلیس بچه گانه در تهران معرفی کردیم

شیوه تهیه و استفاده چگونه است؟

بر روی گزینه ی افزودن به سبد خرید  کلیک کنید. بعد طی مراحل و پرداخت وجه از طریق کارتهای شتاب ، محصول برای دانلود آماده خواهد بود. سپس از محصول دریافت شده، پرینت تهیه نمایید. اگر در خرید اینترنتی مشکل دارید ، از طریق کانال اختلالات یادگیری و یا کانال پاکدلها و یوزر ارتباط با ما ، اطلاع دهید تا از طریق کارت به کارت محصول را تهیه نمایید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پرسشنامه یادگیری کودکان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پرسشنامه یادگیری کودکان"، کلیک کنید.

زهرا رضی

زهرا هستم، نویسنده ای که با جسارت به واکاوی مسائل پرداخته و از پرسیدن سوالات سخت نمی‌ترسم. در این سایت، با نگاهی موشکافانه به مسائل اجتماعی و اقتصادی، به دنبال یافتن پاسخ‌های واقعی و ارائه راه حل‌های خلاقانه هستم.